MKV bestanden afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moesje18

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Hallo,

Sinds kort ben ik een troste bezitter van een Samsung led smart 3d tv inclusief een blu ray speler.
Ik heb enkele mkv bestanden die ik graag zou willen afspelen op de tv.
Wat is hier de beste oplossing voor?
Een externe harde schijf aansluiten op de blu ray speler?
Wifi streamen?
Graag hier meer info over.

ik denk dat een usb aangesloten harddisk de betere optie is aangezien je met een wifi stream kans loopt op haperingen omdat wifi niet altijd even stabiel is en je voor hd films toch een redelijke bandbreedte verbruikt. usb is sowieso snel genoeg om een hd film af te spelen, maar je moet hem wellicht formatteren om hem te kunnen gebruiken op je speler.

Wat bedoelt u precies me het formatteren? Het formatteren dat ik ken is slechts iets leegmaken (pc formatteren etc)

Moet dit nog een speciale externe harde schijf zijn?

het hoeft geen speciale harde schijf te zijn. het formatteren is kortgezegd vaak inderdaad het leegmaken van een hardeschijf, maar kan daarnaast ook het omzetten van een hardeschijf naar een andere type zijn.

Hoe gaat dit formatteren in zijn werk?
Ik ga namelijk vanavond even een externe harde schijf halen bij de Mediamarkt.

als je een windows pc hebt kan je gewoon naar start en 'computerbeheer' intypen, dan vervolgens links naar schijfbeheer, rechterklik op de externe schijf en kiezen voor formatteren, daar kan je kiezen tussen bijvoorbeeld exfat en ntfs, standaard is de schijf ntfs dus als dat niet werkt kan je exfat proberen.

Ik heb zojuist de externe harde schijf gekocht.
Ik heb een film erop gezet om het uit te proberen, deze heeft 2 mappen; Video_ts en Audio_TS, het zijn dus VOB bestanden.

De film speelt gewoon af op de harde schijf, enkel kan ik het menu niet bedienen, dus ook geen ondertiteling aan zetten. Oplossing voor?

Dat gaat niet lukken Moesje.
Ben geen tv tegengekomen die een dvdmenu kan weergeven via de ingebouwde mediaspeler van de tv zelf.
Hiervoor zal je of gewoon de dvd moeten branden en via je bluray speler afspelen of
je zal nu je toch al een externe schijf hebt gekocht een stand alone mediaspeler moeten aanschaffen en daarop je schijf aansluiten.
Dan zal je je menu wel hebben en ook de ondertiteling kunnen selecteren.
Een externe mediaspeler kan heel wat meer dan die van de tv zelf.

MKV bestanden speelt ie wel via een USB stick/HDD, maar niet via WIFI/all share op een of andere vage manier. Heb het bij Samsung gemeld en wacht op antwoord..

mkv, vob, etcetera..............

Meeste ingebeouwde spelers hebben geen moeite met de laatste videocontainers deze dagen. Mkv, m2ts, xvid, vob, mp4 etcetera etcetera, mijn Samsung speelt ze alle zonder
problemen tot op heden af. Een externe mediaspeler kan alles aan en geeft mij dusdanig plezier dat ik niet meer terug wil naar de beperkte mogelijkheden van de tv-mediaspeler.
Je tv zal ook geen menu weergeven bij afspelen van een dvd via de tv-mediaspeler en
ook iso's zal hij al niet kunnen bijvoorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan