• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MS Form die gegevens uit Excel haalt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

elssp

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2014
Hallo

Ik heb een MS Forms die zijn gegevens naar een excel stuurt via Power Automate.
Nadien moeten door een andere persoon nog gegevens aangevuld worden.
Dit gebeurd ook met een Form die zijn gegevens door invullen van de juiste sleutelwaarde invult in dezelfde excel bij de juiste persoon ook via Power Automate.
Kan de 2e form, na invullen van de sleutelwaarde, het naamveld en voornaamveld uit de bijhorende excel weergeven?

Bedankt!

Interessant. Dat zou een heel verschil maken in het gebruiksgemak. Kan je ook zeggen hoe? Bedankt

Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb de link bekeken. Ik snap niet hoe de connectie tussen de MS Forms en de gegevens in excel werkt. Ik werk met een MS Forms dus geen form binnen Excel.
Ik ken de juiste termen niet van wat ik nodig heb om te zoeken op het internet daarom kwam ik hier terecht.
Moet ik met Power Automate iets bouwen dat zodra een nummer wordt verzonden in de MS Forms een andere MS Forms opengaat met al een deel gegevens (voornaam, naam) ingevuld? Ik kan geen formulier binnen excel gebruiken want 1/ dat is niet mijn opdracht 2/ dit geeft geheugenproblemen.

Waarom stel je je vraag dan in een Excel forum ? :rolleyes:

Ik stel de vraag hier omdat de gegevens uit excel moeten gehaald worden en ik geen specifiek MS Forms deelforum vond. Waar plaats ik deze vraag dan best?

Ik heb eens verder gekeken bij Power Automate en daar is een opdracht 'rij ophalen uit excel' maar als ik die gegevens dan wil koppelen aan de MS Forms is er blijkbaar nog geen connector. De enige actie die ik kan kiezen is niet wat ik nodig heb.

Knipsel 2.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan