MSOCache verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gustave

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Dit vrij grote bestand van 810 MB wil ik verwijderen van de C:\ partitie. Volgens de Microsoft instructies geprobeerd (schijfopruiming enz.), maar ik kan geen vakje aanvinken van deze map. De map komt niet in het rijtje voor.
Via Eigenschappen van de map MSOCache zie ik dat het 'alleen lezen' is. Welllicht komt dat hierdoor. Maar dit vinkje (= groen vierkantje in dat vakje) kan ik ook niet uitvinken, het komt steeds weer terug. Ik heb 'administrator-rechten', volgens mij.
De Map MSOCache deleten via Windows verkenner schijnt geen goed idee te zijn. Wie biedt hulp?
Bvd.

Probeer eens het "Resolution"-deel van de volgende instructie: hier

Succes,

Tijs.

Probeer eens het "Resolution"-deel van de volgende instructie: hier

Succes,

Tijs.

Bedankt voor je reactie. Office 2003 werkt verder perfect en het updaten ook. Het gaat erom dat ik die grote map MSOCache wil verwijderen, maar dat lukt niet op de door Microsoft aangewezen manier.

Doe nu gewoon wat ik gezegd heb, want de MSOCache map is juist de lokale installatie-bron van Office! :)

Tijs.

Doe nu gewoon wat ik gezegd heb, want de MSOCache map is juist de lokale installatie-bron van Office! :)

Tijs.
Hoi Tijs,
Tsja..., ik wil niet eigenwijs zijn, alleen maar voorzichtig. Als ik het goed begrijp moet Office daarna opnieuw geïnstalleerd worden? Ik ga er nog even over nadenken.
Wel bedankt voor de hulp natuurlijk.

Ik heb dezelfde instructie ook gebruikt (ik had wél problemen met updates). En natuurlijk had ik na afloop geen MSOCache map meer, maar Office bleef gewoon geïnstalleerd.

LIStool staat voor Local Installation Source Tool, dus gaat alleen over de lokale installatie-bestanden, niet over de installatie zelf......

Tijs.

Overigens kun je het verwijderen van de Local Installation Source van Office weer terugzetten via deze link:

Ga als volgt te werk om de lokale installatiebron in te schakelen:

1. Sluit alle actieve Office-programma's af.
2. Start het hulpprogramma voor de lokale installatiebron. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ pad\listool in het vak Openen en klik op OK.

Vervang pad in deze opdracht door het pad van het bestand LisTool.dat u in stap 2 hebt uitgepakt.
3. Klik in het dialoogvenster Microsoft Office 2003 Local Installation Source Tool op Enable LIS en klik op Volgende.
4. Volg de overige stappen in het hulpprogramma Local Installation Source om de lokale installatiebron voor uw Office-product in te schakelen.

Opmerking Om de lokale installatiebron te kunnen inschakelen, hebt u de Office-installatie-cd of toegang tot de gecomprimeerde Office-installatiebronbestanden nodig.

Natuurlijk heb je daarna weer een MSOCache map die ruimte gebruikt. ;)

Tijs.

Ik heb dezelfde instructie ook gebruikt (ik had wél problemen met updates). En natuurlijk had ik na afloop geen MSOCache map meer, maar Office bleef gewoon geïnstalleerd.

LIStool staat voor Local Installation Source Tool, dus gaat alleen over de lokale installatie-bestanden, niet over de installatie zelf......

Tijs.
Dank voor deze toelichting. Ik heb het inmiddels gedownload en het exe-bestand opgestart en toen kreeg ik deze melding. Zie bijlage. Het bestand mso.dll staat inderdaad in een Office map, maar is dan kennelijk beschadigd. Ook in de veilige mode lukt het me niet om dat exe-bestand uit te voeren.

Bijlagen

• LISTool foutmelding.jpg
    LISTool foutmelding.jpg
    46,7 KB · Weergaven: 144
Hieronder waar de nieuwste versie van mso.dll hoort te staan in een volledig bijgewerkte Office 2003:

Map van C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE11

27-05-2008 13:17 12.259.840 MSO.DLL
1 bestand(en) 12.259.840 bytes

Nu kun je (zoals in je bijlage beschreven)
1. óf Office herstellen (via Configuratiescherm -> Software -> aanklikken Microsoft Office [XXXX] 2003 en dan Wijzigen kiezen en dan in het proces kiezen voor Opnieuw installeren of herstellen -> Fouten in de installatie van Office analyseren en herstellen.
2. óf Listool in Quit modus gebruiken. Hoe je dat doet staat ook in de link van mijn vorige posting:
# Pak de bestanden LisTool.exe en LisTool.chm uit en plaats deze op een specifieke locatie op de computer.
# Voer de opdracht LisTool.exe uit met de schakeloptie /q om de lokale installatiebron te verwijderen. Ga hiervoor als volgt te werk:

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ cmd in het vak Openen en klik op OK.
2. Ga vanaf de opdrachtprompt naar de map waarin u het bestand LISTool.exe hebt geplaatst. Als u het bestand LISTool.exe in de map C:\LisTool hebt geplaatst, typt u cd \listool en drukt u op ENTER.
3. Typ de volgende opdracht en druk op ENTER:
listool.exe /q remove=all

Succes,

Tijs.

Gelukt (min of meer...)

Hieronder waar de nieuwste versie van mso.dll hoort te staan in een volledig bijgewerkte Office 2003:

Nu kun je (zoals in je bijlage beschreven)
1. óf Office herstellen (via Configuratiescherm -> Software -> aanklikken Microsoft Office [XXXX] 2003 en dan Wijzigen kiezen en dan in het proces kiezen voor Opnieuw installeren of herstellen -> Fouten in de installatie van Office analyseren en herstellen.
2. óf Listool in Quit modus gebruiken. Hoe je dat doet staat ook in de link van mijn vorige posting:

Succes,

Tijs.

Veel dank voor alle moeite en geduld. Inmiddels is die map van mijn harddisk verdwenen, evenals MS Office... Ik heb het er maar rigoreus afgehaald, want niets lukte verder, ik heb het echt geprobeerd. Maar al doende leer je weer. Van de week maar even MS Office 2003 er opnieuw opzetten en dan goed opletten dat er geen installatiebestanden achterblijven. Ik weet nu waar ik op moet letten.
Groet.

Ok, je kunt m.b.v. geavanceerde installatie aangeven of je de installatiebestanden wel of niet op de harddisk wilt hebben (er wordt, geloof ik, in het proces ergens gevraagd of je die bestanden op je harddisk wilt hebben/houden).

Graag wijs ik je er nog een keer op dat ikzelf óók listool heb gebruikt en het prima gefunctioneerd heeft. Wat er mis is geweest aan je oorspronkelijke installatie van Office (waar die MSO.dll melding vandaan kwam bij het gebruik van listool) weet ik niet, want daar heb ik geen last van gehad: listool werkte gewoon prima, zonder meldingen, en mijn Office updates werkten daarna goed (en ik had geen MSOCache map meer ;)).

Graag je vraag nog op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan