Muis werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ko S
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ko S

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
Hej daar, ik heb een probleem met mijn muis en nu moet ik alles met mijn toetsenbord doen. Dit werkt vrij langzaam en frustrerend en is buitengewoon irritant.

Ik heb Windows XP en 3 verschillende PS/2 muizen, 1 met laser en 2 met 'balletjes'. Geen van drieën werken.
Ik heb geen probleem met drivers, er zijn geen batterijen leeg en er is ook niks vies van binnen. Ook zitten alle kabeltjes er goed in.
Als ik bij Configuratiescherm naar Muis ga, zie ik bij tabblad "Hardware" niks ingevuld staan. Op de knoppen "Eigenschappen" en "Probleem oplossen" drukken heeft geen nut, er gebeurt dan niks.
Voorheen deed de muis het wel gewoon, maar de laatste tijd ging ie wat haperiger, totdat ie uiteindelijk gewoon helemaal stil stond. Nu kan ik het pijltje op geen enkele manier verplaatsen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Zoals jezelf al zegt in je verhaal: Alleen de PS/2 muis aansluiting op het moederbord blijft nog over, deze zal waarschijnlijk defect zijn.

Hier zijn eventueel losse PS/2-controller kaarten voor te kopen. Je kan uiteraard ook je moederbord vervangen of een USB-Muis proberen.

Cotje

Dan zou het dus puur aan de muis PS/2 poort moeten liggen? Want mijn PS/2 toetsenbord (de poort er vlak naast) doet het wel gewoon zonder enige problemen.

Edit: vlak ernaast, op de achterkant van de computer. Op het moederbord weet ik niet, heb de pc verder niet open gehad.

Als jij zegt dat je al drie verschillende muizen geprobeerd heb, dan neem ik even aan dat je zeker weet dat één van die drie muizen werkt.

Dan blijft dus helaas alleen de PS/2 poort van het Mobo over.

Cotje

Die aansluitingen die je aan de achterzijde van je PC ziet voor de muis en toetsenbord zitten op het moederbord.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heren,

Is het niet ook mogelijk dat het aan de driver van de ps2 aansluiting ligt ?!

Voor PS/2 aansluitingen worden geen drivers gemaakt. Misschien dat ze in de drivers van de chipset zitten, maar dat lijkt me sterk.

Ook is dat in dit geval niet van toepassing omdat de PS/2 aansluiting van het toetsenbord wel normaal werkt.

Nou bedankt Cotje (bijna-naamgenoot?),

Ik heb net een USB muis gehaald bij de Micro en die doet het.

Probleem opgelost!

Nou, het is eigenlijk Marco, dat werdt afgekort tot Co en dat weer opgelengt tot Cotje.........

Maar in ieder geval blij dat we je konden helpen!!!!

Cotje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan