Nintendo 8 bit aansluiten op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervdijk

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2015
Hallo, in hem m'n Nintendo 8 bit weer eens van zolder gehaald. Nu probeer ik die aan te sluiten op m'n philips 55pus8809 op zowel kabel als scart. Helaas maar waar geen beeld, op een andere tv doet het wel. Wie kan mij verder helpen? Gr peter

Laatst bewerkt door een moderator:
gebruik je de originele kabels van de nintendo?
De NES kan op verschillende manieren aangesloten en de meest betrouwbare die vrijwel altijd werkt (maar ook de minste beeldkwaliteit geeft) is gewoon via een antennekabel en dan de tv op VHF 2-3 laten zoeken
Andere mogelijkheid die normaal zou moeten werken is via de rode/gele RCA (tulp) connector, maar afhankelijk van welk composietsignaal je tv accepteert, heb je kans dat je een verloopconnector van RCA naar SCART moet gebruiken (dan worden andere aansluitingen gebruikt dan met de reguliere NES > Scart.

Verloopstekkertje kost bijna niets :
41KZeZMcVAL.jpg

ik heb de originele kabel voor cai aansluiting, als ik die aansluit en ik laat de tv zenders zoeken dan vindt hij niets..Sluit ik een tulp kabel aan rood en zwart, en ik gebruik de witte als geel, waarop volgend ik die aansluit op een verloopt start stekker en in de tv stop dan vindt hij ook niets. ik heb werkelijk geen idee wat ik nou fout doe!

Sluit je aan via SCART dan moet je de AV selector eens proberen, of de EXT knoppen, daarmee wissel je tussen de scart-connectoren of analoge signalen (bijv. de gele rode en witte tulpstekker op de voorkant van je tv of dvdrecorder)

Bij het zoeken naar tv kanalen kun je het beste kijken of je dat ook handmatig kunt doen. In tegenstelling tot andere oudere videoappparatuur zoals videorecorders, die meestal op UHF kanaal 36 zitten (ergens rond de 600 Mhz) ligt de NES op VHF-I kanaal 2-3, wat ergens tussen de 47 - 68 Mhz ligt en dus nog beneden de normale FM radio frequentie. Je kunt dus eens kijken of je handmatig op die band kunt zoeken. VHF-I is redelijk breedbandig dus als je nintendo uitzendt op die frequentie dan zie je dat al heel snel aan beeld of storing, ook op de naastliggende kanalebn.
Volgens mij ondersteunen niet alle smart tv's die frequentieband standaard omdat er vrijwel nooit meer gebruik van wordt gemaakt.
En inderdaad wat Whittey zegt, ook even zoeken met de <EXT> knop. Bij sommige smart tv's moet je trouwens bepaalde externe ingangen zelfs eerst activeren om ze te kunnen kiezen.

ik ga het beide proberen, zodra er resultaat is laat ik het weten. Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan