pc blijft aan en scherm valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

smoke weed

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2010
beste mensen,

Aangezien ik niet zeker wist waar ik mijn vraag moest posten lijkt dit mij de geschikste plek om mijn vraag te posten dit is mijn probleem:

Ik was gisteravond op mijn pc een beetje aan het surfen op internet, ik was op youtube en opeens viel mijn pc en mijn beeld uit, maar voordat dat gebeurde ongeveer 1 seconde ervoor hoorde ik een Piepje, de pc ging automatisch weer aan maar de beeldscherm blijf aangeven no input signal ( dit is nog nooit eerder gebeurd en hij blijft zwart en geen beeld aangeven nogineens de BIOS menu).

Ikzelf dacht bij mijn eigen : ow dat kan vast geen kwaad dus ik sloot mijn pc handmatig uit en ging slapen, de volgende dag , vandaag dus is er nog steeds hetzeflde probleem maar als ik nu mijn pc aanzet hoor ik steeds een raar geluidje (alsof de ventilator heel licht aan het draaien is) dit hoorde ik eerst niet.

ik heb al een ander monitor geprobeerd dit help niet (met een andere kabel).

Ik denk persoonlijk dat mijn hardware te overgehit is geraakt aangezien mijn pc op zolder staat en het gister rond de 30 graden was en de warme lucht naar mijn zolder stijgt, maar nu weet ik niet zeker wat het is of hoe ik verholpen kan worden.

zou iemand mij kunnen helpen?

Laatst bewerkt:
Hallo,

zo te klinken is je videokaart stuk. (misschien oververhit geraakt en doorgebrand)
Probeer je monitor eens aan te sluiten op je onboard video kaart en kijk dan wat er gebeurd.

suc6

Mvg, Donovan

Haal de netvoeding van de pc en maak de behuizing open.

Haal het biosbatterijtje er eens een minuut of 10 uit.
Controleer in de tussentijd of je fans stofvrij zijn.
Haal ook geheugen er eens uit en steek het terug.
Dat geldt ook voor de videokaart.
Controleer of alles weer goed zit en plaats het batterijtje terug.

Dan de behuizing dicht en weer voor voedinmg zorgen.
Start de pc eens opnieuw.

ik heb dat ook eens gehad ik had last van veel stof op de videokaart meschien moet je effe je pc schoon maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan