Opgelost photoshop CS6

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorineke

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2020
Sinds kort heb ik een groot beeldscherm: ik start photoshop op en nu is alles heel klein. Ik moet turen om goed te kunnen zien wat er staat etc. Hoe maak ik alles groter. Ook alles in de linkerzijbalk is alles klein: hoe maak ik dat groter?

Ik heb geen antieke Photoshop CS6 meer, maar probeer dit eens:
  • Ga naar Edit (Bewerken) in de menubalk.
  • Selecteer Preferences (Voorkeuren) en vervolgens Interface.
  • Zoek naar de sectie UI Scaling (UI Schaling).
  • Selecteer 100%, 200% of een andere geschikte schaal die past bij jouw schermresolutie.
  • Klik op OK en start Photoshop opnieuw.
Hopelijk kan CS6 meeschalen. Anders vrees ik dat je naar Specsavers moet voor een leesbril 😉

Is een bekend probleem, dat oude Photoshop-programma kan niet omgaan met moderne hoge resolutie beeldschermen. Was voor mij een extra reden naar hogere versie te gaan.

Je kan, als je niet wilt upgraden (wat ik goed snap) natuurlijk altijd (tijdelijk) je beeldscherm resolutie verlagen. Zo doe ik dat zelf ook.

Je kan, als je niet wilt upgraden (wat ik goed snap) natuurlijk altijd (tijdelijk) je beeldscherm resolutie verlagen. Zo doe ik dat zelf ook.
Steeds via de schermeigenschappen? Of heb je daar een deftige tool voor om dat snel te doen?

Helaas, geen deftige tool. Al heb ik wel een tooltje waarmee ik dat zou kunnen scripten. Ben alleen een beetje te lui aangelegd om dat een keer te schrijven :)

• Leuk
Waarderingen: Aar
Aar wees mij in de goede richting: rechtsklikken, beeldscherminstellingen en items stond op 150% en heb ik op 200% gezet. En alles nu goed leesbaar etc. Hartelijk dank allen: voor de moeite om mij te willen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan