• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen bij opslaan excel file: onvoldoende geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valthère

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2002
Beste,

"W98, off.2000"
Ik probeer mijn excel bestand te sluiten maar krijg de volgende melding : er kunnen geen documenten meer worden geopend of opgeslagen, omdat er onvoldoende geheugen of schijfruimte beschikbaar is."

Momenteel is er nog 250MB op m'n HD vrij (van de 1.2G), alle andere toepassingen ook reeds afgesloten (ook diegenen op de achtergrond) en dezelfde melding wordt weergegeven.

Ook opslaan als lukt niet, voor dat ik het scherm krijg waar ik de locatie kan kiezen krijg ik de foutmelding.

Als ik bijv. met word probeer een bestand te saven lukt dit wel.

Iemand enig idee?

Grtjs & bedankt !

Dat is toevallig.
Ik heb dat ook de laatste tijd.
Op 2 verschillende systemen Xp en 98.

Beste

Dit probleem komt vaker voor, het ligt niet aan jullie pc of harde schijf.
Jullie hebben blijkbaar in het verleden iets verwijderd, een programmake ofzo.
De oplossing is: installeer of herstel office opnieuw en dan gaat het wel weer.
Als jullie office opnieuw installeren dan verwijder eerst de vorige, dit kan geen kwaad voor de andere bestanden die jullie al hebben staan op de pc.

succes

jean

Dat heb ik gedaan.
Op de XP-machine was het zelfs een hele schone complete installatie. Maar toch bleef het probleem. Kon zelfs niet kopieren naar een nieuw excel-bestand. EXCEL vliegt er met een foutmelding uit.:mad: :mad:

Stamper

Dat is raar zulle.
Heb je bij die van xp al een systeemherstel gedaan?
Dit moet je doen op datum voor je het probleem kreeg.

Jean

Heb ik ook al geprobeerd.

Werkt gewoon niet.
Het bestand is naar de knoppen??
Kan het wel inlezen maar verder niks meer mee doen.
Werkbladen zijn niet te kopieren.
:evil: :evil:

Wie geeft mij een goede tip om dit op te lossen.
Voor de rest werkt EXCEL als een heel goed programma want ik kan wel nieuwe bestanden aanmaken.

Na office 2000 te hebben geupdated naar office xp SP3 werkt e alles weer als vanouds.
Heb het vanmiddag thuis uitgeprobeerd en ik ben er zeer gelukkig mee.
Vraag mij niet waarom 2000 niet en xp sp3 wel maar er zal wel het een en ander aangepast zijn in excel.
Succes ermee, ik ga niet meer terug.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan