• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Range kolom A invoegen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Wie wil hier de Range invoegen. De Range is kolom A en moet voor alle sheets gelden.

PHP:
Sub OpenHyperLinks()
    Dim xHyperlink As Hyperlink
    Dim WorkRng As Range
    On Error Resume Next
    xTitleId = "Open Multiple Hyperlinks"
    Set WorkRng = Application.Selection
    Set WorkRng = Application.InputBox("Range", xTitleId, WorkRng.Address, Type:=8)
    For Each xHyperlink In WorkRng.Hyperlinks
        xHyperlink.Follow
    Next
End Sub

Ik begrijp niet goed waar je eigenlijk heen wil want het 1ste argument van Application.InputBox is de Prompt en dat is een verplichte TextString.

Wel met Type:=8.
Dus een cel of een range van cellen.

Ik was meer bezig met het feit dat TS vroeg om de Range in te vullen en ik dan die rode "Range" zag staan in de InputBox prompt.
Dat je met een Type:=8 een cel of range van cellen kan selecteren weet ik al 10-tallen jaren.

Ja, dat zal het zijn, je krijgt een inputbox. Dat zou ik willen overslaan, maar goed, ik hanteer wel de oude werkwijze > eerst het bereik selecteren en dan OK. Dat gaat ook wel goed. Het kost mij nu allemaal te veel tijd. Deze macro zou geen onderbrekingen moeten hebben, want dan kan ik ook op de links klikken.

Een link maken voor een macro staat zeer moeilijk omschreven op internet. Dat schiet niet op. Want dan zou ik een link maken. Met de tekst Open en dat opent dan alle links in kolom A maar dat lukt mij niet.

Bedankt.

Code:
Sub M_snb()
   for each it in hyperlinks
     if it.range.column=1 then it.follow
   next
End Sub

Het is altijd handig niet te vermelden wat je van plan bent, waarvoor de code bedoeld is.

Ik heb nog een reaktie van je in een andere draad tegoed.

Het is altijd handig niet te vermelden wat je van plan bent, waarvoor de code bedoeld is.
Ben ik met je eens.

Ik heb nog een reaktie van je in een andere draad tegoed.

Kan zo zijn maar krijg je niet. Niets lukt de laatste tijd nog en de meest simpele zaken krijg ik niet voor elkaar.

Beste snb,
Jouw bedoeling is goed en bedankt voor alle aangeboden hulp maar jouw kennisniveau is tien maal hoger dan het mijne en met jouw antwoorden/oplossingen kan ik in negen van de tien keer niets. Er staat vrijwel nooit bij hoe en wat en waar in te voegen/te gebruiken. Dus druk maar op de negeerknop.
Ik ga geen cursussen volgen. Ben te oud en vergeet toch het meeste en begin later met hetzelfde omdat ik niet meer weet dat ik het reeds uitgevoerd had.
Groeten.

Terug
Bovenaan Onderaan