Rechtstreeks downloaden naar usb externe schijf op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvh38

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
Hoi,
weet iemand hoe ik direct kan downloaden naar mijn usb schijf (wd 1tb) die hangt aan mijn router (cisco e3000) zonder tussenkomst van de laptop?

nu moet ik eerst iets downloaden naar mijn laptop, dan vervolgens overzetten naar die netwerkschijf, dubbel werk!

wat ik hoop is dat ik ik dan sneller kan downloaden, zonder de tussenkomst van mijn wifi verbinding laptop-router, maar rechtstreeks dus van modem naar (bekabeld) router usb schijf.

Ik hoor graag!

Dat laatste zal niet gaan.
Het downloaden wordt gedaan door de browser op je laptop, dus altijd via je laptop.
Welke browser gebruik je?

Hallo,

Als je gaat downloaden, kies dan voor de optie opslaan als of downloaden naar. Dan kan je een locatie kiezen waar hij moet worden
opgeslagen, in dit geval dus de externe schrijf.

Mvg,

Martin de Groot

Klik in IE9 aan de rechterkant op het tandwieltje.
Klik op Downloads weergeven.
Klik in het nieuwe schermpje links onderin op Opties.
Daar kun je je standaard download locatie instellen.

Het is even afhankelijk van hoe handig je bent en op welke manier je download.

Je kunt de E3000 uitrusten met DD-WRT (handleiding) wat een alternatieve firmware is. Hierin bestaat de mogelijkheid om transmission voor torrents en/of sabnzbd+ voor niewsgroepen te installeren hierdoor kun je de router de boel laten downloaden zonder tussenkomst van je laptop welke dan ook uit kan (afgezien van de opdracht die je de router moet geven om te gaan downloaden)

Het is natuurlijk niet zonder risico om een router firmware te vervangen voor een alternatieve en je kunt je router er daadwerkelijk onherstelbaar mee beschadigen mee maken als het mis gaat

De manier van van Martindg/edmoor blijft via de laptop gaan

Laatst bewerkt:
@ ellasar : ik gebruik Spotnet+Eweka...kan dat ook met jouw oplossing?

Laatst bewerkt:
Spotnet heeft sabnzbd als onderliggende downloader,
Spotnet FAQ zei:
Kan Spotnet ook met een externe SABNZBd-server werken? #|↑
Het is mogelijk om Spotnet met een externe SABNZBd-server te laten communiceren.
Doe dit als volgt:
1. Ga naar je settings.xml (verborgen mappen en bestanden zichtbaar maken)
2. Open het settings.xml bestand in kladblok
3. Verander de volgende settings
Code: Selecteer alles
<SabPort>externe sabnzbd poort</SabPort>
<SabHost>ip-adres van de sabnzbd-server</SabHost>
<SabUser>sabnzbd username</SabUser>
<SabAPI>sabnzbd api-code</SabAPI>
<SabPass>sabnzbd-user-password</SabPass>

Vul hier het adres, de juiste poort, de gebruikersnaam en eventueel de API-code van je externe SABNZBd-server in. Et voilà!: Spotnet maakt gebruik van je externe SABNZBd-server.
Meer over SABnzbd: http://wiki.sabnzbd.org/

Dus ja als je SabNZB op je router hebt gekregen gaat dat lukken. Maar ik herhaal, het is niet risico loos, ik weet alleen dat het kan maar het precieze hoe durf ik voor jou type router niet te zeggen.

@ ellasar : bedankt voor je hulp! ik ga het denk ik wel proberen!

vraag is beantwoord!

Is het probleem opgelost?

Zo neen, kijk dan naar deze oplossing.

- Maak in Windows een netwerkverbinding met je externe schijf. Geef deze een letter (bijvoorbeeld Z
- Stel in sabnzbd de juiste download map in, bijv. z:\downloads

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan