Resolutie JPG verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Leve FB!
Ben geblokkeerd nadat ik (per ongeluk dan nog) een foto had gepost van een vrouw "met de dikste lippen ter wereld".
Nu vraagt FB me een foto van mijnnationale identiteitskaart.
Heb deze gescand, maar wordt geweigerd omdat ze minstens 1500 * 1000 pixels groot moet zijn.
Hoe verhoog ik die resolutie (zonder een speciaal programma te moeten downloaden?

Was dat niet die foto van die vrouw "met de grootste ogen te wereld"?;)

Was dat niet die foto van die vrouw "met de grootste ogen te wereld"?;)
Neen, maar haar ogen waren ook niet aanlokkelijk. Haar bovenlip raakte haar neus nog net niet.
Hoe dan ook, FB heeft me veel tijd doen verliezen en nog minstens één dag geblokkeerd. Tijd dat ze hun algorithmes eens aanpassen. :(

Kan je gewoon doen met een gratis programma Faststone Viewer. En er zijn er uiteraard meer. Ik zie voor dit soort klusjes eerlijk gezegd geen meerwaarde (integendeel zelfs) voor online tools.

Heb je eerder jouw telefoonnummer gekoppeld aan je profiel? Ik denk dat ze dan minder snel gaan vragen naar je identificatie.

En waarom wil je upscalen? Gebruik gewoon een goede camera, dan heb je al een perfecte resolutie die ruim boven de genoemde grens komt.

En wat versta je met 'dikste lippen ter wereld'? We zijn niet zo preuts hier hoor.

Pas op voor phishing want een afbeelding van jou id geven dat is best wel een grote stap. Het kan gebruikt worden om ergens mee te betalen. Wat heeft jou identiteit van doen met een mogelijke overtreding van de voorwaarden?

Pas op voor phishing want een afbeelding van jou id geven dat is best wel een grote stap. Het kan gebruikt worden om ergens mee te betalen. Wat heeft jou identiteit van doen met een mogelijke overtreding van de voorwaarden?
Facebook wil weten met wie je bent, en of je niet een identiteitsloze robot of troll bent die zich een bijnaam geeft. En dat mogen ze. Voor zover ik weet wordt de controle door een onafhankelijke externe dienst uitgevoerd.

Je kan natuurlijk op je kopie van je ID-kaart ook een watermerk plaatsen met daarop voor wie het bedoeld is, en vanaf welke dag het ingestuurd is.

Als je geen toegang meer hebt moet je id opsturen lees ik op hun site. Geblokkeerd zijn is niet geen toegang meer hebben.

Je kan in plaats van id bewijs ook twee andere documenten overleggen. Lees het volgende:

Als je geen officieel identiteitsbewijs hebt, kun je andere documenten gebruiken om je identiteit op Facebook te bevestigen.
Houd rekening met het volgende als je een niet-officieel identiteitsbewijs indient...
  • Je moet 2 niet-officiële identiteitsbewijzen indienen
  • Op alles wat je ons verstuurt moet je naam staan.
  • Ten minste 1 van de 2 documenten moet je geboortedatum en/of foto bevatten.
  • De naam op de documenten die je ons stuurt, moet overeenkomen met de naam die je op je profiel wilt weergeven.
Raadpleeg de lijst met geaccepteerde niet-officiële identiteitsbewijzen voor meer informatie over welke documenten je kunt indienen.

Bij foto's van een id kan het van belang zijn dat je het hologram kan laten glimmen. Eén van de weinige programma's dat interpolatie toepast bij het vergroten, is IrfanView. Tot 2X de hoogte en 2X de breedte zie je geen verschil. Veel mensen hebben dit programma. Er is dan geen maximum aantal dus ik zeg maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan