Router werkt maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

RemcoSteijvers

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2012
Beste,

Ik heb een sitecom 300n router die goed is aangesloten op mijn (thomson) modem van UPC. Ik kan in windows verbinding maken via wireless met de router en als ik 192.168.0.1 invoer in de browser en dan admin / admin ingeef, kom ik in de instellingen. Vervolgens ga ik naar de wizard, kies ik voor kabel internet zonder gebruikersnaam/wachtwoord, clone ik het mac adres door op het knopje te drukken en klik ik Apply. Na 15 seconden herstart de router.

Je zou denken dat ik nu internet heb. Niet dus.

Achter IPv4 en IPv6 staat No Internet Acces.

Enig idee wat ik fout doe? Ik heb van alles geprobeerd o.a. het modem gereset, de router gereset, modem 15 minuten stekker eruit enz.

Als iemand me zou kunnen helpen of dit probleem zelf heeft gehad: graag! Ik ben echt ten einde raad.

Groet

Sitecom 300n zegt niet veel. Wat is het exacte type? Ben je zeker dat die Thomson alleen maar een modem is en geen router?
Is Mac-adres authenticatie een vereiste bij UPC?
Heb je het al geprobeerd met gebruikersnaam?

Clonen bij UPC hoeft sowieso niet meer.
Alles van de spanning, dan de modem spanning geven met de coax erin, wachten tot alles werkt, dan de router aansluiten en aan de spanning, ook weer wachten tot het werkt dan de de pc inpluggen.
UPC gebruikt tegenwoordeg de automatische provisionising.

@Mik: Jep, pc meerdere malen gerestart!
@Contra: sitecom 300n WL575. UPC si een Thomson modem. Geen idee of Mac-adres authenticatie een vereiste is. Om eerlijk te zijn ben ik erg nieuw in alles. Bij gebruikersnaam heb ik eens de naam van de verbinding ingevuld, maar dat gaf ook geen resultaat.
@Lange Piet: Ik ga het eens proberen. Thanks! Dus het Mac Adres kan ik op 000000000000 laten ipv op het clonen knopje drukken?

Ook kan het zijn dat de Thomson óók het 192.168.0.x ip-segment gebruikt aan zijn LAN-kant. In dat geval heb je een ip-conflict / wordt er niets gerouteerd / zal de Sitecom waarschijnlijk het door de Thomson aangeboden ip-adres wellicht weigeren.
Kijk dus na welk ip-adres je pc krijgt als je die aansluit aan de Thomson. Krijgt je pc dan óók een ip-adres in de 192.168.0.x reeks, dan zul je de Sitecom moeten hernummeren aan zijn LAN-kant (bijv. ip-adres 192.168.5.1 geven. Daarna je pc herstarten om van de Sitecom een ip-adres te krijgen in die 192.168.5.x reeks en je beheert dan de Sitecom via zijn nieuwe 192.168.5.1 ip-adres ipv. 192.168.0.1).
[Je wilt zo min mogelijk aan de Thomson kant aanpassen, omdat die onder beheer is bij de provider, die hem kan laten terugzetten naar fabriekswaarden bij problemen etc. Vandaar dat je de Sitecom moet aanpassen aan de ontstane situatie, niet de Thomson.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hey Tijs. Dat zou weleens kunnen ja. De ip-reeksen zijn beide in 192.168.0.x - moet ik dan gewoon in het beheer onder dhcp > dynamisch ip toevoegen 192.168.5.1 intikken en dan op apply drukken? Ik ben hier echt een leek in, sorry. Ik ga het binnen het uur proberen iig.

Wat je moet doen is in de Sitecom (zal wel bij LAN settings staan o.i.d.) het 192.168.0.1 ip-adres vervangen door 192.168.5.1 en dan de wijziging opslaan. Daarna je pc herstarten, zodat je pc een ip-adres krijgt in de 192.168.5.x reeks van de Sitecom.

Tijs.

Nog even een toevoeging: Als je de werkzaamheden hebt uitgevoerd waar ik het zojuist over had kan het zijn dat je de Sitecom ook nog moet herstarten, zodat die aan zijn WAN/Internet kant van de Thomson een ip-adres krijgt (dat is dus een 192.168.0.x ip-adres).
Dus uiteindelijk moet het op het volgende uitkomen:
Sitecom heeft aan de WAN/Internet kant een ip-adres in de 192.168.0.x reeks (toegekend door de Thomson)
Sitecom heeft aan de LAN kant een ip-adres in de 192.168.5.x reeks, namelijk 192.168.5.1

Tijs.

Yay, het werkt! Thanks! Ik heb 192.168.5.1 ingevuld bij LAN en in de range 192.168.5.100 en 192.168.5.200 - thanks a lot! Had ik eerder jullie hulp gehad, waren mij 10 uur aan frustratie bespaard gebleven ;) Super kerels!

Fijn dat het geholpen heeft.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan