Samsung Calendar & Google Calendar synchroniseren

Elkana

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
170
Een vervelend probleem wat ik ervaar met Samsung Calendar (SC) en Google Calendar (GC).

Mijn partner gebruikt al sinds jaar en dag de agenda van Samsung. Ik heb geprobeerd hem over te halen om alles van Samsung naar Google te verplaatsen en over te gaan op Google Calendar. Zijn Samsung Calendar gebruiken we namelijk als gezamenlijke agenda. Het lukt me echter niet om hem over te halen (het is zoveel handiger en makkelijker te synchroniseren, je hebt extra opties etc. etc.) dus blijft hij standvastig de agenda van Samsung gebruiken. Oké, you do you lieverd.

Ik heb op mijn Samsung telefoon en tablet uiteraard mijn eigen GC in gebruik en daarnaast synchroniseer ik ook via mijn Samsung account met zijn SC. Dat werkt prima om beide agenda's in te kunnen zien op mijn toestellen. Echter zou ik de gezamenlijke SC op mijn laptop in de browser willen inzien. Daarnaast is het voor bepaalde afspraken erg fijn dat ze naast de gezamenlijke SC ook in mijn persoonlijke GC komen te staan. Dit kan ik handmatig doen door middel van kopiëren of dupliceren op een van mijn Samsung toestellen, maar dat is erg omslachtig.

Logischerwijs heb ik internet afgezocht om een geschikte oplossing te vinden die de SC automatisch synchroniseert of kopieert naar de GC. Mijn zoekwoorden zijn onder andere "automatic copy samsung calendar to google calendar" of "automatic sync samsung calendar to google calendar". Maar tot nu toe nog steeds geen oplossing gevonden. Ook IFTTT of Zapier kan me niet verder helpen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan bewerkstelligen?
 
Met Samsung Calendar kan je wel je Google Calendar koppelen, maar het is dan wel een hoop handwerk om deze per stuk over te klikken naar Google Calendar.
 
Precies dat Aar. Dat ondervind ik ook al een aantal maanden... En dat ben ik dus een beetje beu. Ik hoop op een oplossing zodat ik dat niet handmatig hoef te blijven doen.
 
Volgens mij kan je in de instellingen aangeven dat Google prioriteit heeft.
 
Dat klopt. Op m'n eigen toestellen is dat ingesteld. Maar dat heeft verder niets te maken met mijn vraag of de Samsung Calendar en Google Calendar automatisch gesynchroniseerd of gekopieerd kunnen worden.
 
Kan je 'lieverd' zijn Samsung agenda niet met jou delen zoals je een Google agenda kan delen?
Dan krijg je de gegevens van beide agenda's gewoon in één agendaoverzicht te zien.
Je moet dan uiteraard wel even aangeven in jouw Google agenda dat je die gedeelde agenda wil zien.
 
Ja, dat delen doet hij dus ook al en dat werkt prima. Het inzien en bewerken van de gezamenlijke agenda (Onze Toekomst) is totaal geen probleem op mijn Samsung tablet en telefoon. Ik ben geabonneerd op zijn SC met mijn eigen Samsung account.

Het probleem is echter dat ik de agendapunten van de SC óók in mijn eigen GC wil hebben staan plus dat ik de SC op mijn laptop wil zien.

Screenshot_20240408_091844_Calendar.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan