Samsung Galaxy S2 start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maan42

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Mijn telefoon (Samsung Galaxy S2) blijft hangen bij het opstarten. Je ziet Samsung Galaxy S2 staan en verder gaat hij niet. We hebben al de accu van mijn vader erin gedaan, probleem niet verholpen. Heeft iemand een tip of je zo iets nog kunt oplossen of is die echt kapot.

Mvg Herman

Je kunt een hard reset doen

"IF the phone is hang up or frozen, Try to turn it off first and do a hard reset through key combinations.

1. If your Samsung Galaxy S II is frozen, Shut the POWER OFF, take the battery out and put it back again.
2. Hold the Volume Down button
3. Briefly Press and release the Power button
4. A menu will then appears that let you allows for Fastbook, Recovery, Clear Storage, and Simlock
5. Select Clear Storage by pressing the Volume Down button
6. Quickly Press and release the Power button
7. Select Volume Up for YES and Volume Down for NO

If the above procedures doesn't work. try this another method:

1. Turn the POWER OFF, pull the battery out and put it back again.
2. Simultaneously press the Volume Up, Home and Power button
3. If the Samsung Symbol appears, release the Power button
4. A Boot Menu will then show, Use the volume up/down to choose and home to select.

Wait 'till the process completes, Once the wipe is completed, the Samsung Galaxy S II l9100 will then reboot. All the data you previously installed already been deleted and then the phone will then return to its original factory fresh default settings."

Samsung Galaxy S2

Mijn vader heeft dezelfde telefoon en hier verschijnt het menu wel. Bij mij verschijnt steeds hetzelfde:het startscherm en er veranderd niets.

Ik had dit ook met me s2 (inmidels een s3) maar mijn probleem was ergens andders door maar weet niet of het bij jou daar ook is

Zorg dat je telefoon voldoende is opgeladen. Meer dan 50% is goed.

Het is echter wel aan te bevelen om een backup te maken van dit alles Als het mogelijk is.

* Zet hiervoor je toestel helemaal uit, haal eventueel de batterij er even uit.
* druk de toetsen volume*up*+ home + power in.
* Zodra je beeld krijgt, laat je alle knoppen los
* In de lijst, die je nu ziet, kun je met de volume knop naar boven of onderen scrollen en met de menuknop kun je je keuze bevestigen
ga naar ‘factory reset’ en daarna ‘wipe cache en dalvik. En reboot daarna je telefoon
je telefoon word helemaal leeg gehaald en naar fabrieksinstellingen gezet

Dit is een optie werkt het niet probeer dan dit

Zorg dat je telefoon 50% of meer is

Zet je telefoon in download mode

Voordat je begint is het noodzakelijk om te testen of jouw Galaxy S2 via de 3 knoppen combo in download mode gezet kan worden.
Je hebt het sowieso nodig om deze procedure uit te voeren.
* Zet hiervoor je toestel helemaal uit, haal eventueel de batterij er even uit.
* druk de toetsen volume*down*+ home + power in.
* Zodra je beeld krijgt laat je de powerknop los, de andere knoppen houd je vast.
* Krijg je een gevarendriehoek in beeld met de tekst “Downloading” en een Android-poppetje met een schep dan zit je in download mode en werkt het prima.
*Klik op de knop dat voor continue is

je hebt een tweetal bestanden nodig om je toestel te voorzien van de officiële release van Samsung.
De Nederlandse Jelly Bean ROM (XEN) 4.1.2:*
e je hebten tweetal bestanden nodig om je toestel te voorzien van de officiële release van Samsung.
De Nederlandse Jelly Bean ROM (XEN) 4.1.2:*
Download deze van een van de sites ->
Site1 https://docs.google.com/file/d/0B83CMh0ptNGJeTVUMlJ6U1JzSjA/edit?usp=sharing

Site2 https://www.dropbox.com/s/z2bdoimnya...XENLS1_XEN.zip

Het flashprogramma om vanaf je pc de update op je toestel te zetten:
* Odin3 v3.04:*http://www.4shared.com/zip/pKRCMsBs/Odin3-v304.html

Pak de zip van de ROM (I9100XWLSD_I9100XENLS1_XEN.zip) uit. Er zit 1 .tar file in en die moet je niet uitpakken.
Pak daarna de Odin3 v3.04 zip uit. Hier zitten vier bestanden in.

De stappen

A
1 - Zet je toestel via de 3 knoppen in download mode. Zorg dat er geen kabel verbonden is naar je pc toe.

2 - Start Odin3 v3.04.exe op.

3- Druk nu in Odin op de PDA knop. Er komt nu een klein verkennertje waarmee je even die .tar file moet opzoeken die je daarnet had gedownload en uitgepakt. Heb je hem gevonden, selecteer deze dan.

4 - Koppel je toestel aan de usbkabel. Odin moet nu je toestel gaan herkennen
Linksonderin moet Added!! komen te staan en linksbovenin moet een balkje geel worden.

5 - verder kom je nergens aan. Alle vinkjes blijven staan zoals ze stonden wanneer je Odin opstart. Met name re-partition mag niet aangevinkt zijn.

6 - Je bent nu klaar om de software daadwerkelijk op je toestel te gaan zetten. Klik hiervoor in Odin op de knop Start en de boel wordt in werking gezet.

Geduld is een schone zaak
Het flashen van de ROM zal wat tijd in beslag nemen. Boven bij de groene balk in Odin kun je zien àhoever het proces al is gevorderd. Op je toestel loopt een àeen blauwe balk op van links naar rechts en die geeft ook de voortgang aan.

Laat dit proces volledig afronden. Als alles klaar is dan zal je toestel automatisch opnieuw opstarten.
Dit opnieuw opstarten duurt even!*

Dit is optie 2wrkt dit niet omdat telefoon niet in download modes komt koop een jtig usb dan komt hij zeker in download mode

Voor B: Wil je geen gele driehoek plus custom teller dan deze ssecondaire bootloader (SBl) :https://dl.dropbox.com/u/12296230/4.1.2XEN/GT-I9100_OLD_BOOTLOADER.tar

Voor C: Wil je root hebben dan ook een Kernel bestand:*https://dl.dropbox.com/u/12296230/4.1.2XEN/Siyah-s2-v6.0b5.tar

B*Het voorkomen van de gele waarschuwing en de flash teller op nul houden.
Geen interesse daarin, ga met C verder.

Volg stappen 1 en 2 van A
Bij stap 3 vul je nu bij PDA in: GT-i9100_Old-bootloader.tar

Nu verder met stap 5 en 6
Om te rooten voer je nu C uit.

C*Het rooten van de telefoon

Volg stappen 1 en 2 van A.
Bij stap 3 vul je nu bij PDA in; Siyah-s2-v6.05b.tar

Nu verder met stap 5 en 6

De oplettende lezer zal zien dat je eigenlijk drie keer hetzelfde doet. Eerst de ROM bij PDA, vervolgens (als je dat wilt) de Oude bootloader bij PDA en dan de root Kernel bij PDA.

Succes,

Hierbij dit video -> waarmee garantie nog behouden blijft door orginele android opniuw word ggeinstalleers http://m.youtube.com/watch?v=LNK9zylItTg nstallweerd

Bij mij werkte optie 2 met een jig usb waarmee ik in download modes kwam wat niet met de knop.opties niet kon en daarmee een android software 4.1 er op kon zetten en de telefoon weer werkte en na half jaar gebruiken verkocht

Bedankt voor jullie reacties. Maar zoals gezegd, kom ik niet in het downloadprogramma. Als ik de 3 of 2 knoppen inhoudt, kom ik niet verder als beginscherm. Wat ik ook doe, kom in geen programma. Bij mijn vaders telefoon werkt het wel, bij mij niet. Exact dezelfde telefoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan