Samsung LED monitor blijft op zwart/slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kees24

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2012
Hallo allemaal,

Vanochtend schoot tijdens het spelen van een spel het beeldscherm ineens op zwart. Dat wil zeggen, het led lampje blijft nog wel knipperen (zoals hij ook altijd doet, wanneer ik mijn computer 3 minuten niet gebruik)...

Het is Samsung LED monitor van een paar weken oud.. überhaupt de computer is nog maar een paar weken oud..

Ook bij het opnieuw opstarten blijft het scherm op zwart met het aan/uit lampje knipperend..

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

Groetjes,
Kees

dan komt er geen signaal in je beeldscherm zet hem een uit en weer aan? zo niet, vervang eens de kabel.

Nee het lijkt er inderdaad op dat er geen signaal binnen komt..
Is alleen een probleem dat ik geen vervangende kabel heb hier..Ik zal eens kijken of ik iemand ken die mij even snel een kabel kan lenen om te kijken of dat de oorzaak is..

Heb je een onboard videokaart of een externe videokaart?

Controleer eerst goed of ALLE kabels goed zijn verbonden.
Dus niet alleen achterin je monitor maar ook achterin je computer.
Probeer inderdaad een andere (VGA/DVI/HDMI) kabel zoals pascalboy al voorstelt.
Als dat niet helpt, probeer een andere monitor.
Als dat niet helpt, probeer een andere videokaart.

Het is een externe videokaart.. Maar wel een redelijk goede en het spel wat ik speelde is al wat ouder.. Dus ik had gehoopt dat de videokaart dat wel zal trekken..

Kabels heb ik gecontroleerd en lijken goed te zitten.. Toen ik nog even aan de beeldschermkabel rommelde, kwam ineens voor korte duur het beeld terug.. Dus dat lijkt toch wel te duiden op een kapotte kabel toch?!

Dus nu eerst even een andere kabel zoeken:-)..

Ik heb er een andere kabel tussen gezet, maar dan blijft het probleem zich voordoen en heb ik dus geen beeld..

Ik heb vervolgens het scherm op mijn laptop aangesloten, en dan doet het beeldscherm het wel.. Dus ik denk dat het toch geen kabelbreuk is..

Kan het niet zijn dat het spel bepaalde frequentie instellingen of zoiets heeft veranderd in mijn PC en dat ik daardoor geen beeld meer krijg?

Oké, en als je nu je externe videokaart tijdelijk uit je computer haalt en je monitor aansluit op je onboard videokaart?

Wederom dank voor de reactie Peter_1994!

Dat zal ik eens proberen te gaan doen, maar ik heb niet zo onwijs veel verstand ervan, dus misschien dat dat morgen under supervision van iemand die er meer verstand van heeft gebeurt;-)....

De fan van de videokaart draait wel gewoon, maar die draait gewoon op de netstroom zeker?! Dat zegt niks over of de videokaart kapot zou zijn toch?!

Ah, door een expert laten doen lijkt mij een beter plan ja.

We wachten af...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan