Scanner van canon pixma MG3550 werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

adnieuwenhuizen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Van het ene op andere moment werkt de scanner van de pixma mg3550 niet meer. Het verwijderen/opnieuw opstarten opnieuw installeren herstarten heeft geen resultaat.
Ik kan wel printen en copieren maar als ik wil scannen geeft hij aan dat de scanner geen verbinding heeft.

De installatie van een nieuwe Hp-printer geeft hetzelfde resultaat.
Wat zou er mis kunnen zijn??

Niet dat ik een oplossing weet, maar het zou handig zijn als je een paar zaken erbij vermeld:
a. Welke driver-/software heb je geïnstalleerd? Een link zou handig zijn. Overigens staat hier de nieuwste software (beste wel eerst de huidige software deïnstalleren voordat je een poging doet met die nieuwe(re) software).
b. Welke versie Windows gaat het over?
c. Is die MG3550 via het netwerk verbonden of via USB?

Tijs.

Beste Tijs
Mijn systeem is Windows 10 voorzien van de laatste updates.
Welke drivers ik heb weet ik niet maar het stuurprogramma heb ik opgehaald op de site van Canon nadat ik de oude had verwijderd en de pc opnieuw heb opgestart.
De printer is met een usb-kabel verbonden.
Mogelijk is deze info toch voor iemand een link voor de oplossing.

Inmiddels heb ik de printer op een andere pc (met Vistahome) geprobeerd en daar functioneert hij goed.

Dus begrijp ik goed dat je dezelfde software hebt geïnstalleerd die ik gelinkt had? Indien ja, dan heb ik geen tips meer.

Tijs.

Inderdaad Tijs jouw link gevolgd en de daar vermelde software geinstalleerd

Hallo,

Misschien niet direct een antwoord op uw vraag, maar onlangs met mijn canon pixma MG7150 een probleem met Image garden en ook het scannen en printen van daaruit, op 2 verschillende PC's. Ook de drivers en software opgegeven door canon geïnstalleerd zonder resultaat. Toen maar de PC's opnieuw volledig opnieuw geïnstalleerd en toen werkte alles weer perfect tot...na de updates van windows (7). Heb toen terug opnieuw alles opnieuw geïnstalleerd en de updates uitgeschakeld en alles bleef in OK. Heb dit zo enkele weken gelaten en heb nu onlangs op 1 PC opnieuw de update laten installeren en "voorlopig" werkt alles nog prima. Ik ga nog wel een beetje afwachten om de andere PC de updates te laten installeren. Misschien een tip om ook eens opnieuw te installeren???

Frimout, Dank voor je reactie ik ben bang dat het daar bij ook op uit zal draaien.
Gelukkig heb ik wel een herstel-schijf gemaakt zodat ik de meeste programma's en de instellingen dan zal behouden.

Zou eens kijken in de logboeken wat het probleem is, 2 printers die niet geïnstalleerd kunnen worden lijkt mij een probleem in windows.
Zoeken, eventvwr.exe en bij windows, systeem en toepassingen kijken.

Een systeemherstel naar een datum toen het nog werkte wil niet?

Om daar nu een hele nieuwe install voor te doen is ook zo wat, doe dat overigens nooit.

Voor in de toekomst, maak regelmatig een image die je kunt terugzetten bij problemen.

http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
Of
http://www.macrium.com/reflectfree.aspx

Hoi Pier,
Terugzetten met systeemherstel geeft geen oplossing.
Hoe ik in de bios kan zoeken en fouten kan opsporen is voor mij acadabraba
Ik sprak over een herstelschijf maar dit is volgens mij de image-copie die ik windows 10 heb gemaakt nadat ik de pc en de meeste nu in gebruik programma's had geinstalleerd. Dus ik was niet van plan een volledige herinstallatie te doen.

Ik heb een schijfimage van de harde schijf terug gezet en nu functioneert alles weer goed dus was er toch een windows 10 software probleem.
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan