Smartphone geen updates meer

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Hallo.
Wij hebben 2 Samsung smartphones maar krijgen sinds 1 december 2021 geen updates meer. De telefoons zijn op zich nog goed maar het gaat om de veiligheid.
Loop je nou echt gevaar als je geen updates meer krijgt?
Ik gebruik de mijne alleen om te internetten, de bank app en Facebook en mijn vrouw om te Facebooken en spelletjes te doen, King Candy Crush.
Ik hoop dat iemand met duidelijk kan maken hoe het werkelijk zit en of we nieuwe moeten kopen.

Ik zou me niet prettig voelen, zeker met bankzaken.

Er worden niet voor niets beveiliging updates uitgebracht. Uiteraard zal je router zelf zaken tegen kunnen houden, maar niet alles ben ik bang.

Overigens brengt Google ook play systeem updates uit. Ben je daar up to date mee?

Waarschijnlijk hebben de veiligheid updates vooral betrekking op functies die je niet gebruikt zoals netwerken en telefoons zijn van zichzelf risicovol. Het volgende wat er gebeurt is dat er geen browser meer is, die onder de laatst geïnstalleerde Android versie nog wil werken. Dan is dat het einde. Jullie kunnen zelf nu nog beveiliging apps installeren.

Bedankt voor je reactie. De telefoon heeft Android 10 en werkt nog gewoon goed. Alleen de bank app wordt traag.
Ik weet niet op wat voor beveiliging app's je doelt maar de browsers doen het ook nog gewoon.

Houd er rekening mee dat naar verloop van tijd de ondersteuning stopt van apps zoals bank apps.

Veel succes met het uitzoeken van je nieuwe telefoons. Tegenwoordig is de ondersteuning langer dan voorheen.

Terug
Bovenaan Onderaan