system32\drivers\pci.sys is niet aanwezig of beschadigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Hallo , ik heb mijn oude pc ( met windows xp) weer van zolder gehaald maar ik kom niet meer verder door de vermelding dat windows niet meer kan worden gestart omdat system32\drivers\pci.sys niet aanwezig is of beschadigd.
ik moet van de orginele cd-rom dit bestand repareren door windows set-up te starten en dan R te kiezen.
ik heb de orginele cd rom niet meer , wat nu.
ik ben een gemiddelde pc gebruiker,kan iemand me verder helpen of houd het nu op???.

alvast bedankt willem 2

een illegale windows xp kan ik denk ik wel downloaden maar formateren?? hoe en ben ik dan alles kwijt op deze pc. en moet ik dan een 32 of 64 bit downloaden,pc is 11 jaar oud. en moet ik dot op een dvd of kan dit via een externe harde schijf die ik dan op deze pc aansluit
want daar ging het me om dat er dingen opstaan die ik er vanaf wil halen.

Laatst bewerkt:
32 bits, op een leeg dvdtje( 4.7 gb)
Als je hem gedownload hebt en op een dvdtje hebt gebrand dan moet je de schijf erin doen en dan volgt het vanzelf.
Lukt het niet kan je altijd vragen,

geeft u mij uw email adres anders?

xp 32 bit op cd branden met imgburn
ja na die actie terwijl je in stalleerd dan onderweg krijg je de mogelijkheid van partitie verwijderen dat doe je,maak de partitie ook weer aan dan gaat hij formateren en daarna installeren ,en ja na die actie ben je alles kwijt,en heb je verse windows erop

Laatst bewerkt:
32 bits, op een leeg dvdtje( 4.7 gb)
Als je hem gedownload hebt en op een dvdtje hebt gebrand dan moet je de schijf erin doen en dan volgt het vanzelf.
Lukt het niet kan je altijd vragen,

geeft u mij uw email adres anders?

win 7 is DVD en XP is CD

hoi alvast bedankt voor de snelle reaktie. wat je met partie bedoelt zie ik wel tijdens installatie. maar je zegt ook win 7 is dvd en xp is cd. ik heb cd's van 700mb en dvd's van 4,7 gb . ik zal eerst even kijken of ik op de download site een goed xp kan vinden en hoe groot deze is want er staan erop van 600mb tot wel enkele GB.
ook nog eens proffesionel etc maar ook cp 2003.ik zal er vandaag wel niet op terug kunnen komen of ik moet een goede vinden van nog geen 1GB die heb ik in 2-3 uur gedownload. aub nog een reaktie op mijn lange vraag in dit antwoord.

alvast weer hardstikke bedankt.

willem 2

zal ik doen maar als ik dit hierop doe ziet iedereen het. hoe moet ik dat doen?? ik ben al vaak op helpmij geweest maar e-mail nog nooit doorgegeven.

p.s deze heb ik wel gevonden van 1,4 GB :Windows Xp Professional NL 2009 de krachtigste versie van Window

@bulldogking123
Er wordt hier niet naar mailadressen gevraagd en het is ook niet toegestaan ze in berichten te plaatsen.

@Willem 2, zie bericht #12

Topic verplaatst naar xp(mce), vraag heeft niets met de bios van doen.

Succes.
Jackall

Als je de versie (Home of Pro, SP0/1/2/3) & Taal nog weet, kan je die gewoon even lenen van iemand die dat nog heeft, OEM of Retail maakt niet uit. Daarmee kan je dan een of enkele bestanden terug zetten.

Illegale (download-) versie lijkt me niet verstandig, dingen zitten doorgaans vol met rommel.

Dag TheKinght, zie reaktie op andere topic ,ik heb er wel een van mijn laptop die kapot is. moet ik deze topic sluiten of de andere.

willem 2

Als de versie (Home vs. Pro) & taal hetzelfde zijn, lukt dat. Kijk even op de CD of er een map i386 staat, want daar staan de installatie-bestanden, & 2001-versie is waarschijnlijk 0 of SP-1a,.. Weet je wat: Ik ga hier even de CD's met de verschillende versies opzoeken & nakijken op bestandsversie.

In principe valt het sowieso te proberen als de taal goed is:

Vanaf CD opstarten naar de Herstel Console (Kies R in het blauwe Opties-scherm).

Windows kiezen, meestal 1 C:\Windows, Aanmelden. Typ het volgende:

map

Kijk even welke letter je CD is.

chdir System32\drivers
chdir
<CD-driveletter>:\i386
del pci.sys
expand
<CD-driveletter>:PCI.SY_ pci.sys

Waarschijnlijk zijn er wel meer bestanden beschadigd, maar dat zie je pas na de herstart. Nu je toch al in de HC bent, typ deze dan ook even:

chkdsk /p

Na voltooing:

exit

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan