TFT monitor als tv te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaysiea

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2006
Hoi iedereen,

Ik heb al heel wat berichten en forums gelezen over mensen met een TFT scherm in combinatie met een zo geheten tv tuner,
Nu lees ik allemaal verhalen hoe leuk en prachtig het is maar enige relevante informatie ben ik nog niet tegen gekomen.
Graag enige uitleg in normaal nederlands en ik zoek het volgende,

Een scherm voor op de slaapkamer van mijn vriendin en graag tussen de 19 en 22 inch, nu ben ik wel wat lcd schermen tegen gekomen, maar stuk voor stuk eigenlijk geen schermen die ik mooi of prettig vond.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar beetje mooi vormgegeven TFT monitor waarop tv kijken mogelijk is en dus coax en scart aansluiting zitten.
Is dit dus mogelijk en zo ja wel merk of waar moet ik opletten bij aanschaf.

Groeten,

hallo voor zover ik weet zijn er geen tft-schermen met coax en/of scart aansluitingen..
Ik denk dat wat je hebt gehoord een zogehete ''mediacenter'' is... Het is een gewone pc alleen met extra bijvoorbeeld een !tuner-kaart!, goede geluidskaart, windows media center en bij mij zat er ook een afstandsbediening bij.

Hoi iedereen,

Ik heb al heel wat berichten en forums gelezen over mensen met een TFT scherm in combinatie met een zo geheten tv tuner,
Nu lees ik allemaal verhalen hoe leuk en prachtig het is maar enige relevante informatie ben ik nog niet tegen gekomen.
Graag enige uitleg in normaal nederlands en ik zoek het volgende,

Een scherm voor op de slaapkamer van mijn vriendin en graag tussen de 19 en 22 inch, nu ben ik wel wat lcd schermen tegen gekomen, maar stuk voor stuk eigenlijk geen schermen die ik mooi of prettig vond.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar beetje mooi vormgegeven TFT monitor waarop tv kijken mogelijk is en dus coax en scart aansluiting zitten.
Is dit dus mogelijk en zo ja wel merk of waar moet ik opletten bij aanschaf.

Groeten,
Ik vermoed dat je een paar zaken door elkaar gooit:

als we het over TFT hebben, dan bedoelen we veelal een monitor.
Als we over een televisie spreken, dan bedoelen we vaak een LCD of plasma scherm.

Een TFT monitor kán als televisie worden gebruikt, mits deze idd. op een "tuner" wordt aangesloten. Zo'n tuner kán bijvoorbeeld een TV kaart zijn die in de pc wordt gestopt (PCI tv kaart). De coaxkabel wordt dan op die kaart aangesloten en de zenders worden dan op de pc ingesteld.

Wat jij beschrijft (zoekt) is dus eigenlijk gewoon een LCD televisie. (Coax + scart aanwezig). Daarvoor hoef je bij wijze van spreken alleen maar een winkel binnen te wandelen en kun je kiezen uit vele honderden modellen.

Ik sluit aan de andere kant niet uit dat er losse / externe TV tuners te koop zijn, vergelijkbaar met een externe DVD speler of een externe harddisk, maar die ben ik nog niet tegengekomen. [edit] ik heb zojuist even Geggoogled en er blijken idd. in de witgoedhandel losse tv tuners te koop te zijn [end edit]

Laatst bewerkt:
Ik sluit aan de andere kant niet uit dat er losse / externe TV tuners te koop zijn, vergelijkbaar met een externe DVD speler of een externe harddisk, maar die ben ik nog niet tegengekomen. [edit] ik heb zojuist even Geggoogled en er blijken idd. in de witgoedhandel losse tv tuners te koop te zijn [end edit]

Een voorbeeld daarvan is b.v. de Digitenne tuner!

@ mverk

Waarom elke keer quotes van de berichten plaatsen?:o

tft monitor met tv aansluiting

Natuurlijk zijn er tft monitoren die je ook als tv kunt gebruiken, dus met een coax-aansluiting!
Vreemd dat zelfs een Senior dat niet weet!!!

Zelf heb ik al ruim 3 jaar een Samsung 940MW, 20" breedbeeld, die gebruik ik thuis op mijn pc en in de caravan als tv via de satelliet (eigen decoder maar ook met digitenne).
Mijn broer heeft een Samsung 2032MW, er is ook nog een Samsung 22"T220HD en model SM2333HD, LG heeft ondermeer de M228WA-BZ en de M2294D-PZ

@mverk

ligt er een beetje aan waar je interesses liggen. sommige mensen vinden het leuk om een 25 inch breedbeeldscherm op hun bureau te hebben maar voor mij hoeft er alleen een werkende monitor staan. ik heb wel 1 voorkeur.. het moet minimaal tft staan.. Al is het alleen om de ruimtebesparing.. ;)

Er zijn wel mooie design schermen van samsung met een coax aansluiting, wat ik zelf heb is een AG Neovo TV-02 aangesloten op me monitor, werkt perfect en is niet duur als je al een monitor hebt staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan