Toegang tot externe harddisk op laptop zonder admin rechten en zonder internet

Gezien de beveiligingsinstellingen op die laptop durf ik de stelling wel aan dat de BIOS beveiligd is en boot van USB en netwerk uit staat. Je mag het proberen, maar kleine kans dat het werkt.

Gewoon niet te lang over nadenken en opnieuw installeren, indien mogelijk
 
Een BIOS-bootbeveiliging is vaak vrij eenvoudig tot minder eenvoudig te resetten. In het makkelijkste geval is er een overrulend master-password voor, en anders is het vaak het loshalen van een kabeltje, het tijdelijk kortsluiten van een aansluiting of verwijderen van een knoopcel-batterijtje. Genoeg tutorials op internet, want er zijn wel meer mensen die jouw type laptop hebben en het BIOS password willen omzeilen.
 
Vergeet het maar bij de zakelijke modellen. En gezien de beveiliging durf ik te gokken dat dit hier het geval zal zijn.
 
@Aar . Mocht je het wel kunnen. Ik heb hier nog wel een stapeltje HP Probooks liggen. Zou mij zeer goed uitkomen als die gereset zouden kunnen worden.
 
Ik heb direct een schone installatie van Windows geïnstalleerd. Zoals ik schreef startte hij gewoon op met live usb. Geen problemen met bios beveiliging. Kwam bij groot mkb vandaan.

Nu zorgen dat ik mijn bestanden voortaan goed backup en niet afhankelijk ben van één apparaat.
 
Backup is altijd een goed plan.

En mooi dat het gelukt is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan