Trage Linux op Mac

Vanuit de rescue console (even googlen) kan je deze via nano/pico of vim als editor aanpassen.
/etc/sudoers is een bestand die dus in /etc/ staat.

En anders even een paar uurtjes de basis van Linux leren :)
Daarna even met passwd je wachtwoord aanpassen, en de boel weer in /etc/sudoers weer terugdraaien.
 
Angela69 zei:
Hmmmmmmmmm...... ik ben een novice hier. Hoe vind en edit
ik /etc/sudoers?

Open de terminal en typ:
code:
1xed /etc/sudoers
Ik denk dat het echter zo niet gaat lukken.

Druk tijdens het opstartproces op de Esc-toets om het GRUB-menu weer te geven en selecteer vervolgens de optie Rescue console

Ik wil echter dringend adviseren het wachtwoord in te stellen met resetpasswd zodat deze beveiliging iig ingesteld is.
 
Ik breek even in. IK lees dat de computer 2 GB geheugen heeft? Dat is dus gewoon te weinig voor 21.3 Linux MInt.

Redelijk functioneren
Geheugen (RAM):
3 GB (Xfce)
4 GB (Cinnamon en MATE)

Videokaart:
512 MB eigen geheugen (Xfce)
1 GB MB eigen geheugen (Cinnamon en MATE)

Harde-schijfruimte:
100 GB (30 GB als u geen gebruik maakt van Timeshift en/of Flatpaks)

Soepel draaien
Geheugen (RAM):
8 GB (alle versies)

Videokaart:
1 GB eigen geheugen

Neem een lichtere versie van Linux, zoals Linux MInt XFCE of Bodhi https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/bodhi.html
Als je die geïnstalleerd hebt, dan dit nog doen: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/eerst-mint-xfce.html

Geen idee of je dit bij de normale versie van Linux Mint 21.3 ook had gedaan?
Anders nog doen en dan kijken of deze beter loopt en anders opnieuw de lichtere versie installeren.
 
Ik breek even in. IK lees dat de computer 2 GB geheugen heeft? Dat is dus gewoon te weinig voor 21.3 Linux MInt.
Waar zie jij dat dan? Het systeemrapport zegt iets anders:
IMG_7559.jpg

Het zou dus in principe redelijk moeten kunnen functioneren....
 
Je computer heeft genoeg capaciteit om Linux Mint 21.3 Cinnamon te kunnen draaien.
  • 2GB RAM (4GB recommended for a comfortable usage).
  • 20GB of disk space (100GB recommended).
  • 1024×768 resolution (on lower resolutions, press ALT to drag windows with the mouse if they don’t fit in the screen).
Ik had het hier gelezen, maar dat is dus wat anders. EN die klopt trouwens dan ook niet. 2 GB. is niet voldoende!

Maar dan nog weet ik niet of ze Linux Mint helemaal in orde gemaakt heeft na installatie.
 
Ik had het hier gelezen, maar dat is dus wat anders. EN die klopt trouwens dan ook niet. 2 GB. is niet voldoende!
Die systeemvereisten worden beschreven op de Linux Mint pagina.
What are the system requirements to run Linux Mint?
 
Terug
Bovenaan Onderaan