UPC Thomson WIFI Dongle haalt snelheid niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reynouts

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2013
Beste experts,

Normaal gesproken internet ik alleen via de laptop in huis. Dit gaat prima met de ingebouwde wireless netwerk kaart en haal ongeveer de snelheid die ik moet hebben van UPC.
Nu heb ik een meegeleverde dongle (Thomson). Nu had ik al gevonden dat ik hiervoor de drivers van Realtek voor moest downloaden (RTL8192SU), dat is gelukt en ik heb inmiddels ook internet.

Het probleem is echter dat snelheid ver achterblijft in vergelijking met de laptop (staan op dezelfde plek, ook geprobeerd als de laptop uit staat, geen verbetering). De dongle zit in een USB 2.0 poort, dus dat lijkt het probleem ook niet te zijn.
Toch geeft het Realtek programma aan: gegevenssnelheid (AUTO): Tx: 1mbps Rx: 1mbps. Dit lijkt mij niet te kloppen, toen ik de PC net opstarten kwam er wel in een kort moment 144mbps te staan, maar dat veranderde alweer snel in 1mbps.

Waar kan ik deze setup tweaken zodat ik toch sneller internet heb? Speedtest geeft nu maximaal 400 KByte/sec. terwijl ik op mijn laptop 2000 KByte/sec haal.

Alle hulp is welkom!

Ik heb zelf de Realtek RTL8188CU en heb hier ook problemen mee gehad. Na er zelfgemaakte antenne tegenaan te zetten, werkte mijn verbinding eindelijk stabiel. Volgens mij heb je niet de goede driver (of zitten er bugs in). Download de meest recente driver hier: Klikkerdeklik! Werkt deze link niet, gebruik dan deze: Klikkerdeklik 2! Deïnstalleer eerst de oude software via 'Programma's verwijderen'!

Succes:D!

Bedankt voor je reply Bassie!

Het software pakketje wat jij linkt is precies degene die ik al heb geïnstalleerd! Dit lijkt dus geen verschil te maken.

Ik haal nu echt constant erg lage snelheden. Ik heb dus het idee dat het aan die instelling ligt binnen het Realtek programma: gegevenssnelheid (AUTO): Tx: 1mbps Rx: 1mbps
Dat lijk ik niet te kunnen wijzigen, wat staat daar bij jou, Bassie? En kan je dat wel wijzigen?

Bij mij staat er:
Tx: 14,5 Mbps
Rx: 14,5 Mbps

Nee, dit kan ik niet wijzigen. Misschien kun je beter dat ding terug geven aan UPC. Als je iets koopt bij UPC dan kun je er niets van verwachten. Terug geven en deze kopen. Die heb ik ook en hij werkt goed:thumb:! Thomson is crap en dat weet UPC zelf ook.

Laatst bewerkt:
Ik ga is kijken of ik deze in mijn laptop kan steken en of hij dan dezelfde kuren vertoond.. wellicht geeft dat uitsluitsel en is dat ding echt crap..

Heb het geprobeerd op mijn laptop (met Vista ipv XP en dichter bij de router gezet), blijft op hetzelfde resultaat neerkomen.
Dat wil dus zeggen dat het echt aan de Thomson (of de driver) ligt.

Bedankt voor het aanraden van een andere WIFI Dongle, nog andere aanraders? ;)

Hallo Reynouts,

De draadloze snelheid is inderdaad wel erg laag. Welk type Thomson modem gebruik je? De TWG850 of de TWG870?

Heb je het ook met de software op onze site geprobeerd? Je kan de software voor de adapter hier downloaden.

ALs het niet lukt, kijk ik graag wat ik verder voor je kan doen. Ik vraag je dan ons een e-mail te sturen onder vermelding van dit topic. Dan help ik je graag verder.

Erg bedankt voor het antwoord UPC. Top dat jullie hier ook meekijken.

Ik heb het pakket voor de TWG870U gedownload en nu lijkt het beter te werken, ik haal in elk geval een hogere snelheid dan voorheen!

Fijn om te horen dat de snelheid nu beter is! Ik hoop dat het nu naar tevredenheid werkt. Laat het gerust weten als we verder nog iets voor je kunnen betekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan