USB stick werkt niet (Sandisk U3 smart

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Deze week heb ik een USB stick gekocht van SD U3 smart, maar wanneer ik hem in mijn pc stop zie ik niets. Het lampje brandt even van de stick en gaat vervolgens weer uit.

Doe ik iets fouts of is de stick kapot?

Note: Heb Windows XP en hoef verder geen extra software toe te voegen

Welke driveletters zijn er al in gebruik ? Kan je bij apparaatbeheer een driveletter zien ?

Ik had het volgende : usb-stick op een portable gebruikt (zonder dat de netwerkverbindingen actief waren) => letter E
dag erna kom ik op het werk en log men portable in => letter E is een verbinding naar het netwerk, als ik dan de usb-stick wou gebruiken kende hij nogmaals de letter E toe maar in explorer blijft het pad naar de netwerkverbinding wijzen

Oplossing : een beetje spelen met de drive letters

Start => Configuratiescherm => Systeembeheer => Computerbeheer => Onder opslag : schijfbeheer : als je hier rechterkantmuis klikt op een volume kan je de stationsletter en paden wijzigen ....

Laat je nog iets weten of dit geholpen heeft

De Drive letters die ik heb zijn: A, C, D, E, F en G. F en G zijn dvd drives.

Ik ga E echt niet veranderen, maar ik zie niks nieuws binnen komen als ik de stick erin stop. Buiten dat waarom brandt het lampje maar 1 seconde? Volgens mij moet die ook altijd branden??

Als je usb-stick ingeplugt is zie je hem dan staan onder :

Start => Configuratiescherm => Systeembeheer => Computerbeheer => Opslag => Verwisselbare opslag => Media

Dat is al een eerste voorwaarde :D

Onder Media staat: er kunnen geen items worden weergegeven.

Hallo 1

Een U3-stick is voorgeprogrammeerd, zie: http://www.u3.com/

Kijk daar even bij supprt: Er staan wat oplossingen.

Je kunt de stick altijd nog formatteren, als U3 niet mocht werken, maar ik neem aan dat je hem daarom niet gekocht hebt.

Greetz,

Harry.

Volgens de beschrijving hoefde ik niks te installeren alleen voor de extra's. Hij zou het dus gelijk moeten lezen.

Hoi !

Tja, ik heb een 2Gig U3-stick en die wordt op alle computers totdusver zonder problemen gelezen.

Dat het bij jou niet werkt: als je 'm net nieuw hebt zou ik 'm terugbrengen onder garantie (ik dacht 2 jaar op een Scandisk).

Heb je het al op een andere PC uitgeprobeerd om uit te sluiten dat het daaraan ligt ?

Greetz,

Harry.

Heb helaas maar 1 pc, maar vond het al vreemd dat het Lampje niet continu werkt. Slechts 1 seconde. Daarna lampje uit.

Stop je de stick in een USB poort aan de voorkant van de pc? Die willen wel eens te weinig voedings-spanning leveren.
Probeer het eens in een USB poort aan de achterkant van de PC.

Ik zal het eens proberen maar dat is natuurlijk wel uiterst lastig. Overigens ik heb nog een SD stick Cruzer mini en die doet het uitstekend.

Bartuls je hebt gelijk, de voorkant van mijn Dell USB ingang is kennelijk te zwak. Achterin mijn pc doet ie het wel, maar gezien ik daar al twee usb poorten heb gebruikt zit ik met een usb poort te weinig.

Conclusie inderdaad de voorkant USB ingang geeft te weinig kracht. Is dat nog op te lossen? Achterin heb ik geen ruimte meer en is natuurlijk vrij omslachtig.

Heb van iemand zojuist gehoord dat ik ook nog een USB hup kan aanschaffen. Is dat wat en welke zijn goed???

Ik heb een digiconnect usb 2.0 minihub zonder voeding en die is ook niet krachtig genoeg. Dus als je er een aanschaft zou ik er een mét voeding overwegen. De 4-port USB 2.0 Hub
hebben we ook inhuis, met voeding en die doet wat ie moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan