Van 2 beeldschermen 1 grote maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel09

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2009
Hallo, ik heb een ander beeldscherm aan mijn laptop verbonden. Wat ik graag zou willen is dat deze 2 schermen bij elkaar 1 scherm gaan vormen, dus met een taakbalk die aan één stuk doorloopt over de schermen etc. Hier bestaat volgens mij een programma voor, maar ik dan deze niet vinden.

Kan iemand mij helpen?

Gr.

in de instellingen van je videokaart kun je kiezen voor "beeld uitbreiden met deze monitor" als je dit niet kiest krijg je een kloon, kies je dit wel, dan heb je 1 groot bureaublad over 2 schermen.

Ik wil hetzelfde, maar waar vind ik de instellingen van mn videokaart?

bij xp:

rechtermuisknop, op je bureaublad achtergrond, eigenschappen, instellingen.

Bedankt! Is er ook een instelling dat als ik een nieuw window open in mn 2e beeldscherm, dat dat window dan ook geopend wordt in het tweede beeldscherm?:)

je bedoelt als je een window opent dat die dan automatisch naar je 2e beeld gaat?
als dat zo is :

1. Rechtermuisknop op het programma dat je op je 2e beeldscherm wilt laten openen.
2. Klik op eigenschappen.
3. Dan zie je een tabje van Ultramon ertussen staan.
4. Daar kan je aanvinken op welk beeldscherm je dat programma wilt laten opnen.

:thumb:

Nee, niet dat ie automatisch geopend wordt in mn 2e beeldscherm. Maar dat als ik, bijvoorbeeld in messenger die geopend staat op het 2e beeldscherm, dat het chatvenster wat ik aanklik ook geopend wordt op het 2e beeldscherm. En hetzelfde voor het 1e beeldscherm, dat als ik daar wat open dat ie dan geopend wordt op het 1e beeldscherm.

Wat nu het probleem is dat alles wat ik open (op het eerste of 2e beeldscherm), dat alles dan op het eerste beeldscherm geopend wordt.

Is die oplossing mogelijk?

oke, dat zou ik echt niet weten :p
als je weet hoe dat moet.....post het hier even :cool:

Ik gebruik UltraMon nu een tijdje. MSN heb ik standaard op m'n rechter (tweede) scherm staan. Als ik een chatvenster open, staat dat automatisch in m'n rechter scherm. Dat doet ultramon automatisch, ik heb er niets voor hoeven instellen.

Als je een dualscreen setup hebt, is software als Ultramon toch eigenlijk wel een must.

Je krijgt zoals Crash al zei de mogelijkheid je taakbalk over twee (of meer) schermen te spreiden. Twee extra knoppen in de bovenste balk van je venster (hoe heet dat ding ook al weer) om een venster over beide schermen te spreiden of naar het andere scherm te verplaatsen. Dual screen background, etc.

Ik heb het programma ook al geinstalleerd, maar gebruik het eigenlijk alleen maar voor de dubbele taakbalk:P

Maar je hebt dus ook geen idee waar je dat kan instellen?

Ik hoefde er niets voor in te stellen. Bij mij ging dat automatisch.

Smart taskbar heet dat in Ultramon. Met rechts op het icoontje in de systemtray klikken en je ziet de optie staan.

Ik heb sinds vandaag ook 2 beeldschemen op me pc, en gebruik software van NVIDIA GeForce.
Ik heb alleen een probleem, als ik WindowsMediaPlayer uitstrek over mijn 2 beeldschermen, zie ik de film maar op 1 beeldschem, op het andere beeldscherm zie ik wel de omtreklijnen van wmp, maar het beeld is verder zwart. Hoe los ik dit op?

Voor zover ik weet kan mediaplayer maar op 1 scherm de film weergeven. Lijkt me beter als je daar even een eigen vraag van maakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan