van usb stick naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

astrid63

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
ik heb een opstartbare usb stick met windows 8 erop

hoe kan ik dit op een dvd zetten?

ik heb al een en ander gelezen,maar kom er echt niet uit

kunnen jullie het op een makkelijke manier uitleggen?

ik snap veel,wat de pc aangaat,maar te ingewikkelde dingen,dat gaat boven me pet

dank jullie wel

:( Voor 'eerst hor ik nu dat iemand windows van USB stick naar schijf kopiëren wil en is me die proces niet echt bekend, maar denk ik ongv. ( als maar geen andere betere software voor is ? ) dat zal ev. met IMG Burn kunnen lukken en in dit geval sowieso moet je later ( als maar kopiëren lukt ! ) van al die data ISO maken zodat ook later vanaf schijf windows bootable kan zijn ..

Of misschien met een/of ander geavanceerde recovery data software ?:o

ImgBurn -->>http://nl.download366.com/imgburn?u...ilidades&utm_content=ImgBurn&utm_term=imgburn

Hier kwam weer wat nieuw tegen ( ken ik nog niet ! ) maar het lijkt me zeer interesant :( -->>http://steppschuh.net/software/usbcopier/download.html

Laatst bewerkt:
U kunt hier het programma "imgBurn" voor gebruiken (of brasero op linux)

• In imageburn klikt u op "Image maken van files / folders"
  • Bij de source selecteerd u de usb stick
  • Bij destination geeft u een plek op uw pc aan
  • Ga vervolgens naar het tab "Geavanceerd en vink "Bootable disk" aan.
  • Vink ook "Make bootable image" aan en onder het stukje "Boot image" moet u het "etfsboot" bestand in uw usb stick selecteren
  • In het veld "Developer" zet u "Microsoft Corporation" en bij "Load Segment" zet u 07C0
  • In het veld "sectors to Load" zet u vervolgens de uitkomst van de volgende som: (grootte van etfsboot in byes / 512) = (4)
  • Klik vervolgens op "Build"

Na het maken van de iso gelukt is kunt u terug naar het hoofdmenu en kunt u kiezen "Burn iso to disc".

masterminzh met jouw uitgelegde stappen,daar red ik het, denk ik wel
dit vind ik het prettigste,als iemand even wat stapjes uitlegt, in "jip en janneke taal :-)
en IMG had ik al op de pc staan

ik ga er van de week mee aan de gang en laat ik even weten of het gelukt is

royoinx ik zal die link ook eens bekijken

mag ik beide alvast bedanken?
ben blij met een goede uitleg

groetjes Astrid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan