• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost vba draaitabel verversen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

PaulMak

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Goedemiddag,
Ik heb een draaitabel met veld concern met daarin 1 geselecteerde waarde uit een keuze van 10 waardes
Nu wil ik de geselecteerde waarde uitbreiden naar 2 maar ik kom niet op de juiste schrijfwijze. Kan iemand mij svp helpen.

Huidige situatie
Code:
Sheets("PM").Select
        ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("Concern").ClearAllFilters
        ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("Concern").CurrentPage = _
        "(All)"
            ActiveWorkbook.RefreshAll

Sheets("PM").Select
        ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("Concern").ClearAllFilters
        ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("Concern").CurrentPage = _
        "IDNL"

Ik wil IDNL uitbreiden met IDBE

Currentpage kan er maar 1 zijn, een mogelijkheid is om te 'loopen' door de items en (on)zichtbaar te maken.
Of (wellicht handiger) bij het maken van de draaitabel een vinkje te zetten bij "Add Data to Datamodel"
Dan kun je middels VisibleItemsList een Array toevoegen met de gewenste concerns

Hi E v R, dankjewel voor je reactie.

De versie visible had ik ook gezien maar dan zou ik mijn complete macro moeten ombouwen. Ik had gehoopt op een simpele oplossing zoals "IDNL; IDBE" toevoegen maar dat ik alleen de schijfwijze verkeerd had.

Ik denk dat ik door mijn beperkte VBA kennis even opnieuw ga nadenken hoe ik dit ga oplossen.

In elk geval .. super bedankt voor jouw oplossing

Groet
Paul Mak

Terug
Bovenaan Onderaan