• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba excel - forms leegmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

blueberry013

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2011
tekstvelden leegmaken na saven
Hallo,

Even een vraag. Ik heb een form met verschillende tekstvelden. Van het moment dat ik de gegevens naar een excelblad schrijf gebruik ik unload.
Probleem is dat als ik dezelfde form daarna terug open hij de gegevens van de vorige keer nog steeds weergeeft in de tekstvelden.
Als ik dan de form afsluit met het kruisje en daarna terug oproep zijn de velden wel leeg.

Dit kost natuurlijk tijd en veroorzaakt soms fouten... Kan ik er voor zorgen dat als ik de gegevens weggeschreven heb de volgende keer bij oproepen van de form deze tekstvelden direct leeg zijn zonder eerst nog eens te moeten afsluiten.

Alvast bedankt!

Voor als er 10 textboxen instaan.

Code:
For i = 1 To 10
        Controls("TextBox" & i).Value = ""
Next i

Dit lukt niet... Misschien zet ik het op de foute plaats??
(heb het geplaatst als ik de opdrachtknop voor oproepen van de form indruk)
Geeft foutmelding op controls...

nu, ik heb wel 150 tekstboxen, comboxen, checkboxen door mekaar... werkt dit voor allemaal? of moet ik ze allemaal apart doen?

Je kan dat zetten in je activate-event van je formulier of na het wegschrijven uit het formulier en je zal voor elk item apart een lus moeten doorlopen zoals bv:

Code:
Private Sub UserForm_Activate() 
    Dim c As Control 
    For Each c In Me.Controls 
        Select Case TypeName(c) 
            Case "TextBox" , "Combobox"
                c.Value = "" 
            Case "OptionButton", "CheckBox" 
                c.Value = False 
        End Select 
    Next 
End Sub