Ventilator maakt zoemend / ratelend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Source

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn laptop via Compressed air schoongemaakt. Ik heb zo'n busje gekocht en zo mijn ventilatoren etc. uitgespoten, de eerste uren was er niets aan de hand maar mijn ventilator maakt nu een raar ratelend / zoomend geluid. Is dit normaal? Gaat dit weg? en hoe kan ik dit oplossen?

Dit is het geluid dat hij maakt: http://picosong.com/zaNf

Groet,
Source.

Laatst bewerkt:
Hallo

Ook hier leg ik uit hoe je snel/eenvoudig ... soms zonder demonteerwerk een laptop snel/eenvoudig zuiver kunt maken ...

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...rt-niet-meer-op?highlight=laptop+zuiver+maken

Uiteindelijk komt het hier op neer:

Ventilator blokkeren , en d.m.v. luchtdruk (compressor) blazen doorheen de heatpiperadiator in omgekeerde richting.

Indien fel vervuild kan er inderdaad stof/pluisjes in de laptop terechtkomen , die met een beetje prutswerk (pincet/weerhaakje ,etc ...) relatief vlot zijn te verwijderen.

Als je dit op regelmatige basis doet , wordt je dit werkje gewend , is er bitter weinig vervuiling , en duurt dit slechts enkele minuten ...

Het geluid is niet duidelijk ...

Kan onbalans zijn door niet deftig zuiver te hebben gemaakt ... kan ook een droog gelopen lager/busje zijn ...

Persluchtflesjes werken volgens mijn ervaring niet efficient (geen debiet/druk) .

Een drooggelopen lager kun je soms smeren (druppel olie) ook al veel aan bod gekomen op deze site.

Jammer genoeg behoor je tot "de grote groep" ... die merk/typenr/ouderdom "vergeet" te vermelden.

Zo sluit je mogelijk (veel kortere) , voor u nuttige info/antwoorden uit .

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo

Ook hier leg ik uit hoe je snel/eenvoudig ... soms zonder demonteerwerk een laptop snel/eenvoudig zuiver kunt maken ...

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...rt-niet-meer-op?highlight=laptop+zuiver+maken

Uiteindelijk komt het hier op neer:

Ventilator blokkeren , en d.m.v. luchtdruk (compressor) blazen doorheen de heatpiperadiator in omgekeerde richting.

Indien fel vervuild kan er inderdaad stof/pluisjes in de laptop terechtkomen , die met een beetje prutswerk (pincet/weerhaakje ,etc ...) relatief vlot zijn te verwijderen.

Als je dit op regelmatige basis doet , wordt je dit werkje gewend , is er bitter weinig vervuiling , en duurt dit slechts enkele minuten ...

Het geluid is niet duidelijk ...

Kan onbalans zijn door niet deftig zuiver te hebben gemaakt ... kan ook een droog gelopen lager/busje zijn ...

Persluchtflesjes werken volgens mijn ervaring niet efficient (geen debiet/druk) .

Een drooggelopen lager kun je soms smeren (druppel olie) ook al veel aan bod gekomen op deze site.

Jammer genoeg behoor je tot "de grote groep" ... die merk/typenr/ouderdom "vergeet" te vermelden.

Zo sluit je mogelijk (veel kortere) , voor u nuttige info/antwoorden uit .

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter

Bedankt voor je reactie, ik heb overigens een Asus F552-CL uit 2014.

Helaas heeft het drupje olie niet gezorgd voor verbetering.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan