Versterker zorgt voor krakend geluid wanneer hij aangesloten zit op de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

bpolman

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2013
Hallo,

Ik heb net een nieuwe versterker en speakers gekocht, alleen is er een probleem.
Wanneer ik mijn versterker aangesloten heb op de pc, kraakt hij. Het zijn een beetje hoge schrijdende geluiden.
Een soort brom geluid is er constant, en de hoge krakende geluiden gebeuren vooral als ik met mijn muis scroll.
Het ligt niet aan de kabel of de boxen, als ik de versterker aansluit op mijn mp3-speler kraken de boxen namelijk niet.

Mijn versterker: SPL700EQ (http://www.bax-shop.nl/versterker/s...tionele-budgetversterker/product-details.html)
Mijn besturing voor geluid:
- Realtek high definition audio
- NVIDIA high definition audio
- NVIDIA virtual audio device (wave extensible) (WDM)
Ik weet niet of dat helpt maar ik dacht ik geef zo veel informatie als ik kan.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit geluid weg te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Bram Polman

En je hebt een 3,5mm stereo jack naar 2 x tulp/cinch verloop gebruikt?

Kan interferentie storing zijn maar vaak is het de contacten van de 3,5mm jack en waar die ingaat, een aantal keren in en uit pluggen kan helpen en ook een beetje contactspray.

Gebeurt het ook als je de frontaansluiting gebruikt?

Brom wordt veroorzaakt door een aardlus, is de versterker met een randaarde stekker en hangen ze dan beide aan een randaarde wandcontactdoos?

En je hebt een 3,5mm stereo jack naar 2 x tulp/cinch verloop gebruikt?

Kan interferentie storing zijn maar vaak is het de contacten van de 3,5mm jack en waar die ingaat, een aantal keren in en uit pluggen kan helpen en ook een beetje contactspray.

Gebeurt het ook als je de frontaansluiting gebruikt?

Brom wordt veroorzaakt door een aardlus, is de versterker met een randaarde stekker en hangen ze dan beide aan een randaarde wandcontactdoos?

Ik heb inderdaad een 3,5mm stereo jack naar 2 x tulp/cinch verloop. Ik denk niet dat het aan de ingang ligt want ik heb al geprobeerd de kabel in de frontaansluiting te doen ipv in de achteraansluiting,
dit lost verder niks op. Ik heb het ook met een andere kabel geprobeerd de speakers bleven kraken.

Ik weet niet wat een randaarde wandcontactdoos is (heb gegoogled maar word er niet echt wijzer van :p),
maar ik heb de pc en versterker (beide met normale stekkers) in een stekkerdoos zitten die ik heb aangesloten op een stopcontact in de muur.

En er is trouwens geen brom geluid wanneer de versterker staat aangesloten op mijn mp3speler dus het ligt hoogstwaarschijnlijk gewoon aan mij pc.

Ik heb inderdaad een 3,5mm stereo jack naar 2 x tulp/cinch verloop. Ik denk niet dat het aan de ingang ligt want ik heb al geprobeerd de kabel in de frontaansluiting te doen ipv in de achteraansluiting,
dit lost verder niks op. Ik heb het ook met een andere kabel geprobeerd de speakers bleven kraken.

Ik weet niet wat een randaarde wandcontactdoos is (heb gegoogled maar word er niet echt wijzer van :p),
maar ik heb de pc en versterker (beide met normale stekkers) in een stekkerdoos zitten die ik heb aangesloten op een stopcontact in de muur.

Het lijkt inderdaad alsof iets in mijn computer de versterker verstoord, vooral omdat de geluiden erger worden als ik met de muis scroll. maar wat precies weet ik niet.

Over de vraag of de versterker is geaard middels een randaarde stekker lees ik niets, indien niet en de PC wel dan kan dat problemen geven maar ook indien beide niet aan een randaarde doos zitten.

Je zou eens kunnen testen met een stukje snoer en die verbinden met de buitenkant van de PC en die van de versterker op een blank stukje metaal.

Aarden van je computer kan helpen.
Maar oorzaak zit hem vaak in de geluidskaart (waarschijnlijk onboard) en dan de scheiding tussen digitaal (muisbewegingen en rekenkracht CPU) en analoog (geluid op uitgang).
Dit mede een reden waarom mijn voorkeur naar een externe (USB bijvoorbeeld) geluidskaart uitgaat.

Aarden van je computer kan helpen.
Maar oorzaak zit hem vaak in de geluidskaart (waarschijnlijk onboard) en dan de scheiding tussen digitaal (muisbewegingen en rekenkracht CPU) en analoog (geluid op uitgang).
Dit mede een reden waarom mijn voorkeur naar een externe (USB bijvoorbeeld) geluidskaart uitgaat.

Over de vraag of de versterker is geaard middels een randaarde stekker lees ik niets, indien niet en de PC wel dan kan dat problemen geven maar ook indien beide niet aan een randaarde doos zitten.

Je zou eens kunnen testen met een stukje snoer en die verbinden met de buitenkant van de PC en die van de versterker op een blank stukje metaal.

Bedankt voor het reageren! Het is opgelost.
Ik had de stekker van de versterker in dezelfde stekkerdoos zitten (geaard),
nu heb ik de stekker van mijn versterker in een ongeaard stopcontact in de muur gestopt en het probleem is verholpen.
Ik zou niet weten waarom maar het is zo.

Mvg, Bram Polman

Leuk hè?

Was dus een aardlus die nu is opgeheven omdat er nu geen verder contact is buiten het verloopsnoer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan