Video's van Youtube downloaden gaat niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigLJohn48

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Ik heb speciale software om video's van Youtube te kunnen downloaden. Dit ging jarenlang goed tot het van de ene op de andere dag niet meer lukte. Deze softwareprogramma's zijn; GemistDownloader 3.0.0.3, AllMyTube 7.4.7 en Bigasoft Video Downloader Pro 3.15.4.6600. Ze halen de video's wel op, maar tijdens het downloadproces krijg ik bij alle drie dezelfde vermelding; Er is een fout opgetreden, de download is mislukt. Bronnen op internet vermelden dat men voor het downloaden van video's op Youtube een premie abonnement moet afsluiten wat zeer prijzig is. Is dit datgene waar ik nu tegenaan loop ?

???
De 1e software met een eerste goede indruk, die ik check op internet via VirusTotal of er troep bij zit gedownload.
Na installeren een concert van Phil Collins Berlin 1990 in ca 3 minuten gedownload in de hoogste kwaliteit en dat werd 1.13 GB groot en speelt prima af op een Win10 PC.
Als dat bij jou niet wil, lijkt er iets anders aan de hand?
Heb je de cache vd browser al een keer schoongemaakt? PC al een keer helemaal uit dan dan weer gestart? Ruimte genoeg op je harde schijf?

http://mpxsoft.com/media-catcher/
[h=2]WinX YouTube Downloader[/h]

Bijlagen

• afbeelding_2023-04-13_193426968.png
    afbeelding_2023-04-13_193426968.png
    250,9 KB · Weergaven: 15
De WinX YouTube Downloader liep ook al vast (Analized Failed ! De cache had ik al schoongemaakt en opnieuw opstarten hielp ook niet. De harde schijf C (SSD) heeft 153 Gigabite vrije ruimte en D (SSD) heeft 804 Gigabite vrije ruimte. Er moet dus net wat je zegt iets anders aan de hand zijn. Maar wat dan? In de Windows Firewall heb ik alle 3 programma's vrij gegeven met een regel. terwijl ik ook zoiets deed met de Windows beveiliging. Ook had ik alles in het systeem-vak volledig uitgeschakeld te weten; Windows beveiliging, windows Firewall, NordVPN, Malwarebytes Premium en Adguard Popup blokker. Maar die fout bleef maar terugkomen. Deze programma's in het systeemvak gaven nog nooit problemen !

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb bijna geen enkele van al die programma’s die je noemt. Heb alleen Windows Defender als standaard. In jou kunnen die programma’s elkaar wel eens in de weg zitten bijv door een laatste update van een van hen, je schreef immers dat het pots stopte. Check de C-schijf voor de zekerheid eens op fouten. O ja ik heb helemaal niets met de firewall oid hoeven doen. Heb je mogelijk iets averechts gedaan? Kun je een herstelpunt terugzetten.
PS: Met welk doel heb je al die software meuk er op gezet, een VPN programma snap ik wel, heb ik ook om bij publieke WiFi aan te zetten en via het thuisnetwerk een veilige verbinding te hebben.

Laatst bewerkt:
Het enige dat ik kan verdragen is GemistDownloader en nu versie 3.0.0.3 Portable werkt prima maar kan waarschijnlijk niet bij iedere video op 1080p downloaden want dat was nooit zo, dus op 720p opnieuw proberen en lees de uitgave opmerkingen, waar in staat dat jou Windows versie nu 64 bits moet zijn, vanwege de software waarvan ze afhankelijk zijn ("FFmpeg, een applicatie die door een derde partij wordt ontwikkeld en onderhouden.") Microsoft heeft sinds drie jaar ook geen 32 bits Windows meer aangeboden op nieuwe apparaten en zou je dat nog hebben, dan ben je bij een kleine minderheid van gebruikers. Werkt het downloaden van video niet, dan zou ik opnieuw installeren en misschien een schijfcontrole doen.

Ik heb bijna geen enkele van al die programma’s die je noemt. Heb alleen Windows Defender als standaard. In jou kunnen die programma’s elkaar wel eens in de weg zitten bijv door een laatste update van een van hen, je schreef immers dat het pots stopte. Check de C-schijf voor de zekerheid eens op fouten. O ja ik heb helemaal niets met de firewall oid hoeven doen. Heb je mogelijk iets averechts gedaan? Kun je een herstelpunt terugzetten.
PS: Met welk doel heb je al die software meuk er op gezet, een VPN programma snap ik wel, heb ik ook om bij publieke WiFi aan te zetten en via het thuisnetwerk een veilige verbinding te hebben.

Aguard popup blocker houdt ALLE advertenties tegen in je browser. Als extra beveiliging heb ik Malwarebytes Premium. Zoals gezegd hebben ze nog nooit problemen gegeven.

Het enige dat ik kan verdragen is GemistDownloader en nu versie 3.0.0.3 Portable werkt prima maar kan waarschijnlijk niet bij iedere video op 1080p downloaden want dat was nooit zo, dus op 720p opnieuw proberen en lees de uitgave opmerkingen, waar in staat dat jou Windows versie nu 64 bits moet zijn, vanwege de software waarvan ze afhankelijk zijn ("FFmpeg, een applicatie die door een derde partij wordt ontwikkeld en onderhouden.") Microsoft heeft sinds drie jaar ook geen 32 bits Windows meer aangeboden op nieuwe apparaten en zou je dat nog hebben, dan ben je bij een kleine minderheid van gebruikers. Werkt het downloaden van video niet, dan zou ik opnieuw installeren en misschien een schijfcontrole doen.

Een schijfcontrole deed ik al eens, maar ik zal deze nogmaals uitvoeren. En ik draai Windows 10 64 Bit.

Met Vivaldi of Opera is dat al standaard geregeld, dan hoeft dat niet.
Ik check wel zoveel mogelijk alle downloads vooraf met virustotal online.
Vivaldi is als browser veiliger dan de Chinese Opera.
Wat je niet installeert
kan ook niet storen…

Ik begrijp de zin niet van het quoten, immers de teksten staan er al. Ik begrijp dat je geen herstelpunten heb en geen systeemkopieën. Want als het plotseling is opgetreden kun je vaak met een systeemkopie snel herstellen.

Systeembestanden repareren
Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.
Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Unstable Network Connection

Variable network connection is a unneglected cause to YouTube downloader not working. When you run into such network connection, the video detection or analysis process may be interrupted, and you may see download error messages. So, when you are unable to download YouTube videos using YouTube downloaders, make sure that you have a robust internet connection, then resubmit the download URL.

As an additional tip, you can also flush the DNS cache on your computer when encountering download failure. Here is how you can flush the local DNS cache on Windows:

Firstly, close the download application. Then, search for the Command Prompt app in the Start search bar and open the app. Type the ipconfig /flushdns command, and press Enter on your keyboard. You will see a message saying that it successfully flushed the DNS Resolver Cache. Next, try downloading YouTube videos in your YouTube downloader again.

Laatst bewerkt:
Die website werkt ook prima, maar soms hebben die tools iets extras aan boord en als die ook gratis zijn dan kan dat handig zijn.

Mijn antwoord appelleerde eigenlijk er ook dat er met die software van de TS wrs niks mis is, maar wel met zijn huidige Windows omgeving.
En dat probleem uit de startvraag lijkt me nog niet opgelost, althans het is iig nog niet gemeld.

Mijn favoriet om video's van internet te verkrijgen is ClibGrap gratis en met meerdere functies.

Lijkt daarmee sterk op WinX van hierboven.
Ik vrees dat ClipGrap ook niet bij de TS gaat werken, al deze tools weigeren tot nu toe bij de TS. Eerst het echte probleem oplossen.

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Windows beveiliging de schuldige is. Ooit blokkeerde hij het Zylom spelletje Zuma alsmede zijn setup. Ook heb ik een oudere versie van System Mechanic die volledig werd geblokkeerd. En er was nog zo'n spelletje van mijn vrouw die ook al werd geblokkeerd. Iemand legde mij uit hoe te handelen om de apps weer vrij te krijgen. Ik moest flink spitten onder App en Browserbeheer en daarna nog vele hokjes aanvinken + Toepassen. Ik heb besloten de gratis versie van Avast antivirus met firewall er in te gaan zetten waar ik vroeger goede resultaten mee had. Hopelijk gaat het dan beter !

Heel vreemd. Jij geeft aan dat je uitgeschakeld had: Windows beveiliging, Windows Firewall, NordVPN, Malwarebytes Premium en Adguard Popup blokker.

Herhalen van het probleem lost niets op. Geef aan wat je van de suggesties hebt uitgevoerd. chkdsk /f, sfc /scannow, heb je probleemoplosser geprobeerd? Welke Windows versie? Heb je de laatste updates?

Speelt NordVPN geen grotere rol? Hoe zit het met de internetverbindingen?

Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Windows beveiliging de schuldige is.
Ik denk meer aan de combi van:
Windows beveiliging, windows Firewall, NordVPN, Malwarebytes Premium en Adguard Popup blokker.
Een combi van verschillende virus scanners e.d. die werken vaak niet goed samen.
Verwijder alles daarvan eens laat de standaard Windows Defender maar eens het werk doen.
Herstart na het verwijderen van die andere tools de PC wel.
Test dan WinX of een andere Youtube downloader en vertel ons dan het resultaat.
Grotere kans dat het dan gewoon werkt.

chkdsk /f, sfc /scannow al uitgevoerd. Er werden reparaties uitgevoerd, maar zonder positief resultaat. Ik draai Windows 10 Pro die de laatste (automatische) updates heeft gehad. Bij NordVPN had ik eerder al de Treat protection uitgeschakeld. Het internet is niet trager met NordVPN, ik merk geen verschil met of zonder NordVPN. De probleemoplosser gaf aan dat de windows firewall binnenkomende verbindingen blokkeerde. Na reparatie van dit werken de youtube downloaders nog niet. Ik heb zo'n idee dat als de windows beveiliging in zijn totaal plaats moet maken van een andere suite, het probleem mogelijk opgelost is. In het systeem van windows kun je windows beveiliging TOTAAL buitenspel zetten (dus niet alleen in het systeemvak) zodat alle items rood worden. Bij beveiliging word dan alleen nog de nieuwe suite vermeld. Vroeger had ik dit soort rare problemen niet, deze verschenen na verloop van tijd met de windows beveiliging. Deze blokkeert zomaar je Apps. Voorheen had ik Avast beveiliging.

Ik denk meer aan de combi van:
Een combi van verschillende virus scanners e.d. die werken vaak niet goed samen.
Verwijder alles daarvan eens laat de standaard Windows Defender maar eens het werk doen.
Herstart na het verwijderen van die andere tools de PC wel.
Test dan WinX of een andere Youtube downloader en vertel ons dan het resultaat.
Grotere kans dat het dan gewoon werkt.

Het heeft tijdenlang goed gewerkt met mijn eigen software. De problemen begonnen zomaar opeens. Windows beveiliging had al twee spelletjes geblokkeerd alsmede mijn oudere versie van System Mechanic. Door een oplossing die ik op internet vond kon ik deze weer losmaken. Met de Youtube downloaders werkt deze oplossing niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan