• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost voorwaarden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

serpent xx

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Goedenavond allen,

ik bijgaand bestandje werkt alles prima als "Klaas" wordt ingevuld. Als "Klaas" wordt leeggelaten, dan gaat de formule niet goed.
Weet iemand een oplossing?

Bijlagen

Ik zie nu dat ik wsch niet helemaal duidelijk mijn vraag heb geformuleerd, maar als je Klaas invult in cel A4 dan zie je wat er gebeurd. Het resultaat in kolom F wordt dan van F2 naar F5 resp. 24, -1, -1, -21. Die waardes zijn juist. Als je Klaas weglaat, dan komen er foutieve waardes namelijk -1, -4, "", -23. De oorzaak is de "" in de formule van cel B2 t/m C5. Als je dit vervangt door de waarde 0 dan gaat het wel goed. Maar de bedoeling is dat dit werkt met "".

Als je dit vervangt door de waarde 0 dan gaat het wel goed. Maar de bedoeling is dat dit werkt met "".

Je wilt dus de 0 niet zien. Dat kan je oplossen met opmaak en in de formule voor kolom F wel 0 te gebruiken

je kunt een aangepaste opmaak maken die er zo uit ziet
0;-0;;

zie bijlage voor uitwerking waarin de formule is aangepast van "" naar 0
en de aangepaste opmaak is toegepast op kolom F
de opmaak voor de andere kolommen is ongewijzigd

Bijlagen

Ik zie dat ik sowieso het bestand niet heb opgemaakt als een tabel. Ik ga hier even induiken en kom er op terug.

Dag Johan, nee die is niet goed helaas. Zet in cel B2 en B3 maar eens een 0. Dan zie je dat F1 1 en F2 0 wordt terwijl dit -1 resp. -4 dient te zijn.

Het zou volgens mij kunnen met power query, ik heb daar de kennis niet voor maar @JEC. of @peter59 misschien wel.

Wel ja, een poging min of meer moet misschien kunnen, dus deze met een klein omwegje: op Blad1 heb ik een formule in G1 gezet, en het daarmee totaal anders aangepakt voor de oorspronkelijke formules.
Of het zal worden "goedgekeurd" is nog maar de vraag, maar doet in elk geval het gevraagde...

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan