webshop maken,

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessel

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
hallo, ik wil mijn eigen webshop starten maar heb nog helemaal geen een benul hoe het moet,
van de webshop zelf tot de groothandel,
dus zou iemand me hier meer over kunnen vertellen?
en met welk programma of website zou ik het kunnen maken?

gr jesse

Als je een serieuze webshop wilt beginnen,
heb je niet alleen te maken met de techniek achter de webshop en het contact met de groothandel.

Wees je er van bewust dat er veel administratieve verplichtingen op je af komen.
Van de Kamer van Koophandel tot en met de Belastingdienst.

Misschien zouden dit je eerste informatie-adressen moeten zijn:
http://www.thuiswinkel.org
http://www.kvk.nl

Als je een serieuze webshop wilt beginnen,
heb je niet alleen te maken met de techniek achter de webshop en het contact met de groothandel.

Wees je er van bewust dat er veel administratieve verplichtingen op je af komen.
Van de Kamer van Koophandel tot en met de Belastingdienst.

Misschien zouden dit je eerste informatie-adressen moeten zijn:
http://www.thuiswinkel.org
http://www.kvk.nl

ik weet dat er veel meer nodig is,
maar ik weet dat ik het met dropshipping wil doen,
maar voordat ik me inschrijf bij kvk, (en dus een dropshipping adress kan vinden)
wil ik eerst een goede webshop hebben,

dus weet jij waar of met welke software ik dat kan doen?

Als je een betaald hostingpakket neemt bij een provider die redelijk goed bekend staat,
dan heb je grote kans dat er een of meer webshop-paketten in dat hostingpakket zijn inbegrepen.

Tegenwoordig kun je in je hosting-ruimte met behulp van Installatron heel simpel de aangeboden pakketten installeren ( en dus desnoods eerst uitproberen).

Nou dat is weer een kwaliteitsbijdrage, hoor.
Wat moeten we zien aan dat voorbeeld?
Dat oscommerce niet in het Nederlands te vertalen is?
Dat je het ook kunt gebruiken als je slechts één artikel aanbiedt, terwijl dat ook nog gratis is?

Wat moeten we nou serieus afleiden van het voorbeeld dat je laat zien?
Ik heb zelf geen ervaring maar ben wel geïnteresseerd.
Misschien kun je de voor- en nadelen van verschillende webshops even op een rijtje zetten,
dat zou wel makkelijk zijn.

of Magento, zenCart. Ga alsjeblieft niet zelf k***** met een eigen server als je voor je inkomsten afhankelijk bent van je webshop.

Verder zou je eens op een rijtje kunnen zetten wat je wilt verkopen en hoe je verdienmodel er uit ziet. Vanaf dat punt kun je dan ook zien welk budget je kunt/wilt besteden aan je webshop.

Ik heb niet gezegd dat ik de shop ook gebruik op dit moment. en je kan hem wel in het nederlands vertalen alleen heb ik niet niet gedaan.
Nou dat is weer een kwaliteitsbijdrage, hoor.
Wat moeten we zien aan dat voorbeeld?
Dat oscommerce niet in het Nederlands te vertalen is?
Dat je het ook kunt gebruiken als je slechts één artikel aanbiedt, terwijl dat ook nog gratis is?

Wat moeten we nou serieus afleiden van het voorbeeld dat je laat zien?
Ik heb zelf geen ervaring maar ben wel geïnteresseerd.
Misschien kun je de voor- en nadelen van verschillende webshops even op een rijtje zetten,
dat zou wel makkelijk zijn.

of Magento, zenCart. Ga alsjeblieft niet zelf k***** met een eigen server als je voor je inkomsten afhankelijk bent van je webshop.

Verder zou je eens op een rijtje kunnen zetten wat je wilt verkopen en hoe je verdienmodel er uit ziet. Vanaf dat punt kun je dan ook zien welk budget je kunt/wilt besteden aan je webshop.
Gast het is heel eenvoudig om een eigen webserver op te zetten. en je bent echt lui als je gaat betalen voor host bij iemand anders.

Gast het is heel eenvoudig om een eigen webserver op te zetten. en je bent echt lui als je gaat betalen voor host bij iemand anders.
Luiheid heeft er niets mee te maken. Als je een winkel op je eigen server hebt draaien en er gaat iets mis (softwareprobleem, stroomuitval, internetprobleem, iemand die over een kabel struikelt) dan is dat helemaal jouw probleem. Als je ergens anders host dan heb je, bij de goeden tenminste, uptime-garantie, gaat het dan toch mis dan krijg je in elk geval een deel van je geld terug. Bespaar je geld door het zelf te doen? Misschien, een beetje, maar het is een onbenullige besparing en de tijd die je er mee kwijt bent kun je veel beter gebruiken om je winkel op te bouwen.

EDIT: Daarbij, als de winkel écht goed gaat lopen dan heb je aan een huis-tuin-en-keuken verbinding niet genoeg.

Laatst bewerkt:
Luiheid heeft er niets mee te maken. Als je een winkel op je eigen server hebt draaien en er gaat iets mis (softwareprobleem, stroomuitval, internetprobleem, iemand die over een kabel struikelt) dan is dat helemaal jouw probleem. Als je ergens anders host dan heb je, bij de goeden tenminste, uptime-garantie, gaat het dan toch mis dan krijg je in elk geval een deel van je geld terug. Bespaar je geld door het zelf te doen? Misschien, een beetje, maar het is een onbenullige besparing en de tijd die je er mee kwijt bent kun je veel beter gebruiken om je winkel op te bouwen.

EDIT: Daarbij, als de winkel écht goed gaat lopen dan heb je aan een huis-tuin-en-keuken verbinding niet genoeg.
Wat zeg ik Luiheid, u heeft geen zin om het probleem dan optelossen.
ik zal je zeggen dat de server die ik al sinds 2010 heb draaien pas 1 keer een grote error heeft gehad en binnen 3 weken was die al weer opgelost.

En dat los nog van de vraag of het je lukt om voor € 5,- per maand een eigen server te draaien. Dat is al minder dan de stroomkosten. Komt nog bij dat je thuis niet zo een geweldige upload hebt. Iets wat bij een webshop toch wel van belang is. Werkt je winkel niet vloeiend, klikt men zo door naar de volgende. Dag klant.

Daarnaast is TS nog lang niet aan de technische kant van de zaak. Eerst maar eens nadenken over marketing, financien, verdiensten en wat nogal meer.

1 keer in de 2 jaar is best al vaak in termen van webservers. Daarnaast is een oplostijd van 3 weken nou ook niet bepaald acceptabel. TS heeft het hier duidelijk niet over de website van de lokale postzegelverzamelaars.

En iets meer on-topic.

Let bij je definitieve keuze van de software vooral op de bedieningsmogelijkheden van de webshop in het beheer gedeelte. Oftewel past je manier van product verkopen wel bij de techniek van je webshop.

ik zal je zeggen dat de server die ik al sinds 2010 heb draaien pas 1 keer een grote error heeft gehad en binnen 3 weken was die al weer opgelost.
Geen probleem als het je hobby is maar als je voor je inkomen afhankelijk bent van die winkel dan is drie weken in twee jaar best veel, daar raak je flink wat klanten mee kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan