WiFi nieuwe laptop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MP1989

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2013
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Sinds gister heb ik een nieuwe laptop, een toshiba satelitte c870-1fz. Alles werkt naar behoren, behalve het internet. Ik heb draadloos internet via Tele2 en op mijn oude laptop, mijn telefoon en mijn ps3 kan ik probleemloos op het draadloos netwerk. Mijn nieuwe laptop ziet de modem helemaal niet. De laptop vindt bij de wifilijst alle draadloze netwerken in de buurt, behalve de onze. Ik heb vervolgens geprobeerd om via een lan kabel internet te krijgen, maar ook dit werkt niet(op de modem blijft het lampje ook gewoon uit). De PllayStation kan wel gewoon op internet via de kabel, dus aan de kabel ligt het niet. De modem aan en uit doen en een reset van de modem heeft ook niks opgeleverd.

Ik heb contact gehad met Tele2 over dit probleem en zij hebben de modem nagekeken (hij stond gewoon op zichtbaar en de verbinding zou het moeten doen). Daarnaast hebben zij verschillende kanalen uitgeprobeerd. Niks heeft geholpen.

Hebben jullie misschien enig idee waar het probleem in kan zitten en hoe dit op te lossen?

Gegevens van de laptop:
Toshiba C870-1FZ met windows 8
Ingebouwde netwerkadapter: realtek RTL8723AE wireless LAN 802.11n PCI-E NIC. (De modem geeft overigens 802.11g aan, misschien ligt het probleem daar?)

Alvast bedankt voor de hulp!

Groet,

Marleen

Hallo,

Doe even: start>configuratiescherm>netwerk en ...>netwerkcentrum>in de linker kolom klikken we op "draadloze netwerken beheren>voeg hier je net werk toe met juiste gegevens vink dit aan: "ook als dit netwerk niks uitzend proberen te verbinden"

Lijkt wel alsof je modem allen de G standaard aan kan, en je laptop alleen N. In dat geval zul je inderdaad je netwerk niet kunnen zien. Kijk eens of er ergens een instelling is voor de keuze G/N.

Je kunt ook de wifi inschakelen met de fn toets en de internet toets boven de cijfers

@djdiotje. En daarom vind hij dus wel andere netwerken in de buurt :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan