Windows 7 Repair CD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paranoid

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Wat het doet: De Windows 7 Recovery Disc kan gebruikt worden om toegang te geven tot het Recovery Center, wat je de optie System Restore, Complete PC Backup, automatische system repair, en een command-line geeft om de problemen handmatig op te lossen.

Wat het niet doet: Je kan de Windows 7 Recovery Disc niet gebruiken om Windows 7 te herinstalleren, het repareert alleen Windows.

Waarom je het nodig hebt: Als je een merk-PC hebt waarbij een repair-disc of een Windows 7-disc niet bijgeleverd is.

Te downloaden via nieuwsgroepen, zie FTD voor meer informatie.

Voor torrents, zie hieronder.

32-bit (x86)

64-bit (x64)

Alle eer gaat naar Neosmart,

Neosmart pagina over dit onderwerp

Laatst bewerkt:
inderdaad een erg handige aanrader.

mocht je windows niet meer opstarten om wat voor reden dan ook probeer eens het volgende:

starts de pc op via de recovery cd, druk tijdens het automatisch repareren op annuleren en vervolgens op volgende/exit/voltooien. je komt dan in het recovery menu terecht, kies de opdrachtprompt optie ((een van) de laatste). in opdrachtprompt type je:

om de opstartfiles te herstellen: bootrec.exe /fixboot <druk op enter>
om de mbr te herstellen: bootrec.exe /fixmbr <druk op enter>

mocht je niet weten welke je nodig hebt, kan je ze ook gewoon allebei proberen.

Zijn er ook nog andere manieren om an zo'n CD gratis te komen?

Ik heb al een nieuwe laptop gekocht met daarop Windows 7 standaard geinstalleerd dus om dan nog een keer te gaan betalen via zo'n site om een herstel CD te kunnen maken vind ik een beetje overdreven, vandaar.
Is er een manier om aan zo'n CD te komen? En nee er zat er geen een bij de aanschaf.

Mijn probleem is dat Windows Explorer crast, niet te verwarren met Internet Explorer, dat werkt prima.
Elke keer als ik een map open crast hij bijna gelijk. Als ik de bestanden naar het bureaublad sleep kan ik die wel gebruiken, openen en in het geval van installatie bestanden, installeren.
Het ljikt mij een eenvoudig op te lossen probleem maar ik zie het niet.
Dus als iemand mij hiermee kan helpen met de gouden tip dan ben ik erg dankbaar.

@ bas, je kan gewoon bij start 'herstelschijf' intypen en dan biedt microsoft de mogelijkheid om een set herstelschijven te maken. overigens mag je best een nieuwe topic aanmaken hoor, je haalt nu oude vragen naar boven (uit 2010). op de homepage kan je gewoon een nieuwe vraag starten door op de knop 'heeft u een computerprobleem' te drukken

Ik maak een nieuwe aan, ik heb een Engelstalige en kan het niet vinden en andere dingen werken ook niet.

Dit topic stamt uit 2010 en kan dus met rust gelaten worden, daarom gaat er een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan