Windows komt niet verder dan het welkomscherm.

• Onderwerp starter Onderwerp starter ddm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ddm

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2010
Heyhey,

Ik heb ongeveer een half jaar geleden een Acer Aspire 5732Z gekocht en sinds 3 dagen heb ik er problemen mee. Nadat ik mijn laptop op een avond uitschakelde, en daarna weer inschakelde kwam hij niet verder dan het welkomscherm. Wachtwoord invoeren en al die dingen daarvoor doet 'ie prima, totdat hij bij het welkomscherm komt. Daar blijft hij heel lang op staan zonder verder te gaan (loopt niet vast, want dat soort rondje draait nog). En 1 op de 5 keer gaat hij na ongeveer 5 minuten verder naar een volledig wit scherm waar ik alleen blij met mijn cursor kan bewegen.

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Want Windows7 helemaal opnieuw installeren wil ik liever niet doen, aangezien er nogal belangrijke dingen opstaan voor school etc.

Dank!

Welkom bij de Helpmij!

Ten eerste is het natuurlijk ongelofelijk dat je afhankelijk bent van de data op de hdd van de laptop. Wie maakt er nu geen backups van zijn data.......................? (Jij dus!) Zo, dat ben ik kwijt, dat het een leer voor je mag zijn voor de nabije toekomst!

Heb je regelmatig onderhoud aan de laptop verircht zoals:

controle op spyware,
schijfopruiming,
defragmentatie,
register opschoning en
viruscontrole?

Ja, natuurlijk was dat dom. Daar heb ik ook zeker van geleerd, maar daar heb ik op dit moment niet zoveel aan. En ja, dat heb ik allemaal regelmatig gedaan. Ook zat McAfee erop.

Wat gebeurt er als je in de veilige modus start? (F8 indrukken nadat de power is ingedrukt)

Dan ga ik wel verder dan welkom, en kom ik op een zwart scherm met in elke hoek de tekst: 'veilige modus'. Hier kan ik ook met m'n cursor bewegen, maar verder niets. Er is geen bureaublad, taakbalk etc.

En als je wat langer wacht....nog steeds niks?

Je moet windows opnieuw installeren!
Er is een risico als hij gaat formateren moet je hem zosnel mogelijk uit zetten.
Gerust stelling: als hij dat niet doet en windows is opnieuw geinstalleerdd staat er een map Windows old op de c schijf daar staan je oude bestanden in ( waaronder users progamfiles etc.)
die kan je naar je nieuwe account kopieeren en als je zeker weet dat alle belangrijke dingen zijn gekopieerd moet je de map windows old verwijderen.

Je moet windows opnieuw installeren!Er is een risico als hij gaat formateren moet je hem zosnel mogelijk uit zetten.
Gerust stelling: als hij dat niet doet en windows is opnieuw geinstalleerdd staat er een map Windows old op de c schijf daar staan je oude bestanden in ( waaronder users progamfiles etc.)
die kan je naar je nieuwe account kopieeren en als je zeker weet dat alle belangrijke dingen zijn gekopieerd moet je de map windows old verwijderen.
??? Da's sowieso het állerlaatse wat íe moet doen, want als écht niets meer lukt, dan is opstarten met de Win7 dVD een reëele optie en daarna een herstel uitvoeren vanaf die DVD. Formatteren is dus voorlopig nog láng niet in beeld.

Maar leg svp eens uit waarom íe in dit stadium van de (mogelijke) probleemoplossing al zou moeten formatteren?

Dan ga ik wel verder dan welkom, en kom ik op een zwart scherm met in elke hoek de tekst: 'veilige modus'. Hier kan ik ook met m'n cursor bewegen, maar verder niets. Er is geen bureaublad, taakbalk etc.
Ontkoppel svp eens externe USB apparaten, andere dan een eventuele muis en toetsenbord en probeer het dan nog eens in de F8 modus.

Laatst bewerkt:
Ontkoppel svp eens externe USB apparaten, andere dan een eventuele muis en toetsenbord en probeer het dan nog eens in de F8 modus.

En als je wat langer wacht....nog steeds niks?

Dan komt er na een tijd deze tekst in beeld: 'Kan de schermbeveiliging niet uitvoeren omdat hiervoor een nieuwere videokaart nodig, of een videokaart die compatibel met Direct3D is, vereist is.'

Kan dit betekenen dat ik de drivers van m'n videokaart opnieuw moet installeren?

Er zit niks in de USB-poorten, en er is ook geen externe muis en toetsenbord.

Nee, in principe verdwijnen niet zomaar drivers nadat je de PC een keer hebt uitgezet. Daarnaast moet je wel in Windows kunnen komen om iets te installeren. Gebruik de DVD om Windows te repareren.

@gast0225, Blijven de bestanden enzo er dan wel opstaan?

Ivm met afwezigheid van gast0225 zal ik het antwoord even geven: ja, bij een repair blijven je bestanden staan.

Hmm, ok! Dankje. En dat doe ik gewoon met een Windows 7- installatie cd/dvd?

Ik heb dat probleem ook gehad maar dan zag ik niet eens een acount scherm ik zag alleen de crusor.
Ik heb op 2 na alle opties geprobeert van de dvd windows 7
die ene 2 zijn win instal. en cmd

En ehh windows installeren is niet echt het laatste waar je aan denktt als je bestanden nog intact zijn. Met uitzondering van windows bestanden

Ok, blijkt dat ik helemaal niet zo handig ben met computers als ik altijd dacht, haha. Dus ik doe de CD erin, en wat moet ik dan doen? En hoe?

Je stopt de DVD in de lade en start de pc opnieuw op, als het e.e.a. in het bios correct staat ingesteld zal je binnen enkele ogenlbikken een melding krijgen waarin je wordt gevraagd om op een willekeurige toets te drukken om vanaf DVD te starten. Komt die vraag niet, dan staat in het bios opstarten van DVD / CD niet als 1e ingesteld en zal je dat moeten instellen.

Wordt wél vanaf CD / DVD gestart, volg dan de instructies op je scherm en kies voor reparatie van Windows.

En ehh windows installeren is niet echt het laatste waar je aan denktt als je bestanden nog intact zijn. Met uitzondering van windows bestanden
Leg svp eens uit?

Tot nu vat ik jouw eerdere bericht m.b.t. het formatteren als volgt op:

mijn auto start niet meer en het advies dat jij geeft is : vervang de motor.

Laatst bewerkt:
Dat klopt alleen heb je nu de motor al.
Als hij gaat formateren ben je naartuurlijk al je bestanden kwijt en daarom moet je dat voorkomen. je oude bestanden staan in:
C:\Windows Old\Users\>jouw account naam<\

Heb je update KB977074 misschien geïnstalleerd? Lees dit even: http://www.pc-active.nl/special-win...indows-7-update-zorgt-voor-instabiliteit.html. Zo ja, verwijder dan de update.

meest voor de hand liggende oplossing...
, is een windows 7 update en geen veiligheids update dus je komt niet in de problemen, moest voor stabiliteit zorgen maar is niet gelukt is alleen maar erger geworden.. verwijderen dus heeft bij mij ook n probleem opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan