Word 2007 woorden toevoegen bij spellingscontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsbers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Heb Word 2007 geinstalleerd op een nieuwe laptop met Vista Business.
Bij spellingscontrole kan ik geen woorden toevoegen , het vakje kun je niet aanklikken.
Op een andere pc die onder XP draait is dit probleem niet.

Het zal misschien iets met gebruikers rechten onder Vista te maken hebben ?
(Ik ben de enige gebruiker van die nieuwe laptop.)

Ook wanneer ik als Administrator inlog kan ik geen woorden toevoegen.

Wie weet een oplossing ?

Ben niet vertrouwd met Word2007 of met Vista (ben eigenlijk een Mac-gebruiker :p ), maar meen te weten dat je eerst een nieuw custom dictionary moet aanmaken bij Word alvorens je woorden kunt gaan opslaan. Zie je ergens een mogelijkheid om zo'n persoonlijk woordenboek te creëren?

Als ik in Word 2007 in de Werkbalk Snelle Toegang (linksbovenaan naast het Windows-logo) op de spellingscontrole klik (is toe te voegen door op het pijltje aldaar te klikken), krijg ik een venster waarin de derde knop van boven de mogelijkheid geeft om 'foute' woorden toe te voegen aan het woordenboek.
Ook wanneer ik met rechts klik op een 'fout' woord, krijg ik als derde commando de mogelijkheid om toe te voegen aan de woordenlijst.

Wat er dus mis is met jouw versie van Word 2007 weet ik niet, de enige mogelijkheid die ik kan bedenken is dat het woord dat je wilt toevoegen door Word niet als echte 'fout' wordt gezien. Dit is het geval bij grammaticale fouten en spreektaal bijv., dan komt er een groen lijntje onder het woord ipv een rood lijntje.

Oplossing voor toevoegen woorden in spellingscoontrole

Heb Word 2007 geinstalleerd op een nieuwe laptop met Vista Business.
Bij spellingscontrole kan ik geen woorden toevoegen , het vakje kun je niet aanklikken.
Op een andere pc die onder XP draait is dit probleem niet.

Het zal misschien iets met gebruikers rechten onder Vista te maken hebben ?
(Ik ben de enige gebruiker van die nieuwe laptop.)

Ikzelf had hetzelfde probleem, ben er nog eens diep ingedoken en kwam tot de ontdekking dat ik binnen de custom.dic de verkeerde taal (engels) had geselecteerd in plaats van een Nederlands. (je kan dit instellen bij: Opties voor Word - Controle - aangepaste woordenlijst - Taal voor woordenlijst. (moet Nederlands zijn)
Nu heb ik alle correctie mogelijkheden weer. Succes :thumb:
Harry

Ikzelf had hetzelfde probleem, ben er nog eens diep ingedoken en kwam tot de ontdekking dat ik binnen de custom.dic de verkeerde taal (engels) had geselecteerd in plaats van een Nederlands. (je kan dit instellen bij: Opties voor Word - Controle - aangepaste woordenlijst - Taal voor woordenlijst. (moet Nederlands zijn)
Harry
Hé Harry! BEDANKT! had hier al een paar dagen last van, nadat ik dit las, herrinerde ik mij dat ik dat een tijdje geleden had gedaan toen ik een engelse brief moest maken, toppie kerel!

Woorden toevoegen bij spellingscontrole

Harry

Ook ik heb het probleem in Word van MsOffice dat als ik op een nieuw woord klik met de rechter muisknop er in het dan verschijnend venstertje niet de optie van toevoegen verschijnt. Bij de aangepaste woordenlijst (Custom.dic) staat Nederlands gedefinieerd.

Heb je een oplossing voor mij?

Gr.
Hans

Na veel zoeken en uitproberen heb ik de volgende oplossing gevonden:
Office knop > Opties voor Word > Invoegtoepassingen > onder Beheer uitgeschakelde items selecteren > klik op Start in het blokje er naast. Bij mij stond hier iets uitgeschakeld ivm de spelling. Helaas weet ik niet meer precies wat er stond, maar nadat ik op OK gedrukt had en Word opnieuw opgestart deed de spelling precies wat ik wilde.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Gr.
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan