Opgelost WordPress: blogberichten met gekleurd kader maken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.730
Sinds deze week heb ik een website onder mijn hoede genomen, die echt een update nodig had.
Die heb ik gemaakt d.m.v een ander theme en alles nagekeken, maar helaas is de website nog traag. Dit komt omdat de vorige beheerder afbeeldingen heeft geplaatst van hoge resoluties. Het zijn er zo veel dat dit niet even gedaan kan worden.
Ik vraag mij af hoe ik dat kan oplossen. Heb al Smush it erover heen gegooid, maar ja....dat is een gratis plugin en die pakt wel alles, maar het is zo groot sommige. Als je beseft dat de eerste run bijna 1 GB. heeft bespaard!!

Maar goed, eigenlijk maak ik deze post omdat ik graag wil weten hoe ik een kader krijg om de blogberichten op de voorpagina. De widgets kon ik wel instellen, de berichten niet.
Heb uiteraard gekeken met de hulpmiddelen in FF, maar kom er niet uit. Wie oh wie heeft de CSS code die er voor zorgt dat er een lijn om de berichten komt, net zoals de widgets.
Zie link: https://hsv-makkum.nl/

Mijn dank is groot.
 
Heb ooit plaatjes van een WP site verkleind door eerst via FTP alle mediabestanden binnen te halen op de pc, vervolgens deze als batch (met PhotoFiltre) te verkleinen tot een maximale grootte met behoud van verhouding en op te laten slaan onder dezelfde naam. Vervolgens alles teruggezet via FTP
Er stonden veel bestanden op van 3000+ pixels, ik heb alles een max. grootte gegeven van 1024, dat scheelt een heel stuk.
 
Ik reageer alleen even op het stukje CSS. Wil je een lijn om het kader met alle berichten of om elk individueel bericht?

Voor een lijn om het kader met alle berichten zou deze moeten werken:
Code:
@media screen and (min-width: 1024px) {
.site-main {
    border: 1px solid #2c643a;
    box-shadow: 1px 2px 3px rgba(0,0,0,.07);
}
}

Code is geprobeerd met de inspector in Firefox.
 
Ik reageer alleen even op het stukje CSS. Wil je een lijn om het kader met alle berichten of om elk individueel bericht?
Super, dank voor je hulp. Kreeg niet echt in FF wat ik code moet zijn, vandaar mijn vraag.

Ik zal deze eens proberen, maar mocht je ook de css hebben voor elk bericht apart, ik houd mij aanbevolen!
Edit: misschien dat dit toch wel de beste oplossing is, aangezien alle berichten al in één staan. Als je begrijpt wat ik bedoel hahaha. Je hoort het van mij of het gelukt is.
 
Heb ooit plaatjes van een WP site verkleind door eerst via FTP alle mediabestanden binnen te halen op de pc, vervolgens deze als batch (met PhotoFiltre) te verkleinen tot een maximale grootte met behoud van verhouding en op te laten slaan onder dezelfde naam. Vervolgens alles teruggezet via FTP
Er stonden veel bestanden op van 3000+ pixels, ik heb alles een max. grootte gegeven van 1024, dat scheelt een heel stuk.
Ik zat hier ook aan te denken. Heb het idee dat dit eigenlijk de enigste oplossing is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan