Zelf accu vervangen Galaxy Tab 2 10.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervangen van de accu van de Samsung Galaxy Tab 2 10.1?

Zag prijzen van rond de €30,- en dat vond ik wel een redelijke prijs. Om het te laten doen kost al snel het dubbele.

Op YouTube filmpjes gevonden hoe het zelf te doen en dat ziet er heel simpel uit. Maar weet ook dat die mensen die dit op YouTube zetten dit vaker doen en dan ziet het er al snel makkelijk uit.

Dus mijn vraag is of er mensen zijn die dit ook eens zelf hebben gedaan en mij kunnen vertellen of het echt zo simpel, snel en vooral veilig te doen is.

Hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie

Hier in huis hebben we 4 maanden geleden de accu van een Tab 2 10.1" laten vervangen bij een telefoonwinkel. De hele operatie, accu + montage, kostte € 35,--.
Ik had ook eerst een filmpje bekeken -> deze, maar toen ik de beste man al bijna 2 minuten zag zwoegen / wrikken om alleen al het beeldscherm los te kunnen krijgen van het chassis, ben ik vrij snel daarna gestopt met kijken en hebben we het ding láten vervangen.

Laatst bewerkt:
Zie de video hierboven in het bericht van gast0225.
Je moet wel dezelfde accessoires hebben om de tablet te openen en heel voorzichtig hiermee zijn. Ook de connectoren zijn fragiel.
Daarna de tablet eerste uitproberen met de nieuwe batterij voordat je deze helemaal dicht zet.

Ik zou het laten doen indien je niet ervaren bent hiermee en je tablet onbeschadigd wilt laten.

Laatst bewerkt:
Dat is zeker niet duur, kun je mij een linkje of DM sturen welke telefoonwinkel dat was..

Alvast bedankt,

Mvrgr.

Nossie

Dat gaat 'm niet worden voor jou denk ik? Ik heb in Google Earth het meetlatje tussen Schiedam en die winkel gelegd en dan kom ik hemelsbreed op 86 Km uit. (laat staan over de weg, dan wellicht 100 Km of zo?) Dat zijn dan te hoge brandstofkosten denk ik?
Bel gewoon een lokaal telefoonwinkeltje op en vraag wat de vervangprijs inc. montage gaat worden. Ik kan mij niet voorstellen dat de prijzen lokaal bij jou meer dan het dubbele bedragen dan bij ons in de buurt.

Laatst bewerkt:
@CB01 Ik heb hier opzich geen ervaring mee en ben, al zeg ik het zelf, best wel technisch, heb een professionele licht geluid en video achtergrond waarbij ik ook soms ook wel eens op locatie nood reparaties heb moeten uitvoeren, maar ik heb nu nogal reumatische handen en gaat alles niet meer zoals het zou moeten gaan. Als bij de accu ook de benodigde tools worden meegeleverd wordt het al makkelijker want m'n zoon kan dat ook wel op mijn aanwijzingen doen. Maar als het voor €35,- kan dan ga ik het niet eens zelf proberen.

Mvrgr.

Nossie

Die € 5,-- meerprijs t.o.v. de accu hebben hier bij ons tot dezelfde conclusie geleid; waarom voor € 5,-- 'pielen' en risico's nemen? ;) :D

ps. het kan ook totaal € 40,-- zijn geweest. De 'baas' hier thuis wist niet zeker meer of het 35 of 40 was.

Laatst bewerkt:
Is hier ook zo gegaan. Even wat lokale winkels bellen en uiteindelijk bleek een klein telefoonwinkeltje in het winkelcentrum het voordeligste.
Ik zat er trouwens naast qua datum. Het was vorig jaar april dat de accu is vervangen, maar in 10 maanden tijd zal de prijs niet zo fors zijn gestegen denk ik.

@gast0225, bedankt voor een tip.

@Nossie, Wellicht zijn de tools op Marktplaats te vinden.

:D ik ken mijzelf een beetje.......... ;)
Ook al zou ik de tools hebben, gelet op het 'zwoegen' van de man in het filmpje, zou ik waarschijnlijk het beeldscherm breken of fors beschadigen. ;) :D

Daarom, en wat ik zeg, mijn handen zijn ook niet top, dus dat vergroot het risico op beschadiging aanzienlijk. Dus als ik hier ook een winkel kan vinden die het voor 3-4 tientjes doet ga ik daarvoor. Bedankt voor de tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan