• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Automatische berekening einduitslag poule

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

RD1991

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2024
Berichten
3
Goedemiddag,

Ik zou graag willen dat de einduitslag van de poule automatisch berekend wordt. Je hebt echter met verschillende variabelen te maken. Bij 3 punten ben je winnaar, bij 2 punten tweede, bij 1 punt derde en bij 0 punten 4e. Bij een gelijke stand telt echter het aantal legs voor (LV), als dit ook gelijk is dan telt het aantal legs tegen (LT). Bij LV gaat het dus om het meeste aantal legs en bij LT gaat het om het minste aantal legs.

Ik kom hier helaas niet uit. Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Singletoernooi 2025.xlsx
    45 KB · Weergaven: 9
Vul cellen A1 : D30 eens in met de uitslagen die je wilt want de formules in kolom D kloppen volgen mij ook niet precies.
=IF(C9<3;"0";"1")
Dit heeft als uitslag een tekst en geen getal en dat zou dus moeten worden:
=IF(C9<3;0;1)

Het <3 gedeelte kan ik ook niet goed interpreteren.
 
Toch zelf even bezig geweest.
 

Bijlagen

  • Singletoernooi 2025_2.xlsx
    46,3 KB · Weergaven: 13
Dankjewel! Alleen als er spelers zijn die gelijk eindigen in punten dan klopt het niet.
 
Ik gebruik dit voor het KUBB toernooi.
Je moet bij gewonnen en gelijkgespeelde matchen je uitkomst vermenigvuldigen met een vooraf bepaald getal, zodat de eerste match winnen meer doorweegt op de tweede enz.
Je kan dit terugvinden in de TAB bladen Groep A tot Groep F
de bladen zijn beveiligd zonder paswoord.
 

Bijlagen

  • KUBB toernooi.xlsx
    160,2 KB · Weergaven: 4
Begrijp ik het goed dat als team A en B allebei tegen team C moeten spelen dan krijgt team A meer punten als Team B omdat ze eerder die wedstrijd spelen? (bij gelijke uitslag)
Ik heb geen idee over welke sport dit gaat maar ik vind het wel vreemd dat niet elke wedstrijd gelijkwaardig is.
 
Leg eens nader uit wat er niet precies klopt
dit zal inderdaad niet kloppen, maar weet zelf geen betere oplossing.
Ik denk dat de sport er niet toe doet of ware het darts er zal altijd wel een rangschikking moeten opgemaakt worden.
 

Bijlagen

  • Singletoernooi 2025_2.xlsx
    51,7 KB · Weergaven: 6
TS moet dan nog een sorteer volgorde vaststellen.

bv door toevoeging van:
+0,001*ROWS($9:9)
 
Bij een EK of WK in de voetbal, krijgt elk land een score volgens hun ranking op de FIFA ranking.
Dit wordt bij veel sporten toegepast.
In de Bowling wordt er gekeken naar de handicap die een speler heeft (wordt berekend over 10 spelletjes).
Zo kan je ook een ranking maken in je eigen systeem.
dit helpt bij gelijke standen, bvb punten voor en tegen, winnen thuis of uit.
 
In G14 voor Office 365.
Code:
=SORTEREN.OP(G9:J12;H9:H12;-1;I9:I12;-1;J9:J12;1)
 
Indien je met Office 365 werkt, staat het antwoord in #14.
 
Zo, da's weer opgelost.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan