Opgelost BitLocker herstelsleutel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

bauwens1986

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
78
Beste

Mijn pc had net een Blue screen en wanneer het opnieuw opgestart was kreeg ik volgende opties:
Opnieuw opstarten waarna het opnieuw op een blauw scherm komt
Geavanceerde opties waar ik kan doorgaan naar Windows 11 kan nemen. Wanneer ik dat doe, dan start het op en krijg ik automatisch herstel waarin ik de herstelsleutel moet ingeven.
Wanneer ik dit station overslaan nee, dan stelt het de problemen vast en zegt het dat het niet goed is afgesloten (natuurlijk, ik kreeg een blauw scherm...)

Ik heb totaal geen idee waar ik die kan vinden? Ik heb gekeken op de website waar ik die zou moeten vinden maar alle herstelsleutels die ik ingeeft zijn fout.

Is er nog een manier waar ik die kan vinden? Zo ja, hoe?
Zo nee? Dan veronderstel ik dat ik het zal moeten formatteren maar hoe doe ik dat dan zonder ergens in het bios of windows te geraken?

Alvast bedankt!
 
Heb je die key zelf niet ergens vastgelegd? Mijn ervaringen met BitLocker zijn slecht. Kost allemaal ontzettend veel tijd en nu kun je zien, zit jij weer in de problemen. Ik gebruik het nooit meer.
 
Ik heb/had Windows 11 pro en daar staat het automatisch op. Ik zou het dan beter uitschakelen voor wanneer het nog eens zou gebeuren? Dan moet ik wel eerst alles herinstalleren en vinden hoe ik dat moet uitschakelen. Alvast bedankt voor de hulp!
 
Dat is een vreemde situatie.

Per schijf kun je RMK rechtermuisknop BitLocker in- en uitschakelen. Zit ook allemaal onder Instellingen > zoek op BitLocker

Snelkoppeling maken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan