• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen weergeven op ander tabblad, alleen bij invulling

larientje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2024
Berichten
1
Ik wilde graag een lijst maken van gerechten met prijzen. Maar omdat klanten zelf kiezen, is niet altijd elk gerecht nodig of in dezelfde hoeveelheid.
Ik zag ergens dezelfde vraag (werd gewerkt met een macro door Roncancio), maar ik ben zo onhandig met excel dat ik het zelf niet krijg aangepast.
De vraagsteller had een bronlijst gemaakt, dat heb ik hier dan ook gedaan.

vraag1: Is het mogelijk om soortgelijke code voor mij te maken dat wanneer ik een aantal invul op de 'bronlijst' in kolom B, dat de gehele rij verschijnt in het blad van 'nodig' ? En als er niets in de kolom B = aantal is ingevuld, deze ook niet verschijnt op het blad van 'nodig'.

vraag2: De prijzen zijn btw fictief. Ik vermoed dat ik deze prijzen later nog kan aanpassen en eventueel gerechten toevoegen?

Vraag3: bestaat er een soort refresh in xcel? vb ik vul kaaskroket in, hij verschijnt op blad 'nodig', maar de volgende groep wilt er geen. Kan ik dan de broncel aantal kaaskroket leeg maken en dat hij dan verdwijnt op blad 'nodig'?

PS: dit was de topic
 

Bijlagen

  • menu vraag.xlsx
    18,2 KB · Weergaven: 6
Is het zo iets wat je zoekt?
(eerst opslaan als xlsm)
 

Bijlagen

  • menu vraag.xlsm
    40,5 KB · Weergaven: 3
Zonder VBA.
 

Bijlagen

  • menu vraag JV.xlsx
    27,4 KB · Weergaven: 4
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan