E-mails Outlook-Office 365 verplaatsen naar een map op mijn HD

STYLUS3530

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2024
Berichten
5
Hello Folks

Mijn postvak geraakt langzaam aan vol en archiveren van de mails wil ik eigenlijk niet doen.
Ik doe dit momenteel door de mail te verschuiven naar een locatie op de HD, het probleem is echter dat alle mails uit deze map als dezelfde naam willen worden opgeslagen. Ik moet dan per mail telkens de bestandsnaam aanpassen.

Bestaat er geen eenvoudigere manier hoe ik dit in Bulk kan doen?

Alvast bedankt
 
Als je een Office 365 abbo hebt, dan heb je standaard 50GB aan mailbox. Weet je zeker dat die vol zit?

Geen idee hoe je die emails opslaat. Maar als je een email vanuit bijv. Outlook (dus niet de webversie) sleept naar een map, dan krijgt het bericht standaard als naam het onderwerp van het bericht + .msg als bestandsextensie.
 
Als je een Office 365 abbo hebt, dan heb je standaard 50GB aan mailbox. Weet je zeker dat die vol zit?

Geen idee hoe je die emails opslaat. Maar als je een email vanuit bijv. Outlook (dus niet de webversie) sleept naar een map, dan krijgt het bericht standaard als naam het onderwerp van het bericht + .msg als bestandsextensie.
Het is een Office 365 abo voor ondernemingen, met maar maximum 2 GB

Ik sleep ze inderdaad naar een map op de HD, maar veel berichten hebben hetzelfde onderwerp als naam, vandaar mijn vraag
 
Geen idee welk abbo jij hebt, maar ik zie enkel een 2GB limiet bij een enterprise F3 abbo. En dat zou betekenen dat je een groot bedrijf bent. Dus vast een eigen IT afdeling die je ongetwijfeld kan helpen met het verhogen van die limiet. Zie ook -> https://learn.microsoft.com/en-us/o...exchange-online-limits#mailbox-storage-limits

Verder inhoudelijk. Dubbele namen zijn natuurlijk een probleem. Dan zul je iets met VBA macro's moeten gaan knutselen.

Alternatief kun je een .PST koppelen aan je Outlook en daar de e-mails naartoe verplaatsen. Hou er wel rekening mee dat je een goede backup van het .PST bestand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan