• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Excelfile met berekening speciale Barcode

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Vreemd, bij mijn gaat het niet goed, als ik hem vanaf regel 2 doortrek ongewijzigd dan werkt het inderdaad wel, maar als ik de nummering op regel 2 wil aanpassen naar bijvoorbeeld 21 05 01 dan doet hij het niet meer? wat doe ik fout? dit is wat ik bedoel qua nummering alleen krijg ik het niet voor elkaar als ik hem aanpas?
 
als het enkel is om een nummer te maken kan je het beter zo doen.
 

Bijlagen

  • Excelfile barcode berekenen en leesteksten.xlsm
    47,7 KB · Weergaven: 3
Dit bedoel je toch?
 

Bijlagen

  • Excelfile barcode berekenen en leesteksten.xlsx
    266,6 KB · Weergaven: 2
als het enkel is om een nummer te maken kan je het beter zo doen.
Ik begrijp nu dat mijn eerste uitleg niet duidlelijk was want dit is perfect, ik kan de nummering nu genereren en dan kopiëren in mijn lijst waar in de bij behorende barcode naar kan verwijzen..

Top Bedankt
 
Deze had ik gezien maar ik zie maar 15 koppeling die naar een bestand verwijzen? Ik weet niet hoe ik de andere koppelingen kan zien en al helemaal niet hoe deze te verwijderen, al zou ik dat wel heel graag willen weten want dit is iets waar ik vaker last van heb maar wist niet dat dit de oorzaak was.
Sorry ik ben wat dat betreft echt een beginner. Ik ken wat basis formules maar dit is echt next level Sorry
 
Dit bedoel ik wel maar het vreemde is dat ik tekens een fout krijg als ik iets aanpas, Ik ga deze nog even goed bekijken bedankt
In B2 kun je het nummer aanpassen, die moet je laten staan of het nummer wijzigen.
 
die afbeeldingen kan je zien door : tabblad zoeken en selecteren --> selectiedeelvenster-->objecten selecteren.

Niet in het bestand dat ik geplaatst hen maar in uw eerste bestand.
 
Zet je de formules in een ander bestand?
Ik heb de kolommen A B en C getallen van gemaakt.
In jouw bestand de formule in kolom D veranderen in "=A2+B2+C2" of getallen van ABC maken.
 
zo werkt het ook : (je kan zelf de rest maken en is eenvoudig)
 

Bijlagen

  • dit werkt ook.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Als er geen verdere vragen zijn vergeet dan niet, in uw eerste post, de vraag als opgelost te zetten.
 
Als er geen verdere vragen zijn vergeet dan niet, in uw eerste post, de vraag als opgelost te zetten.
De vraag van het Excelbestand is inderdaad opgelost, maar @snb kan zien dat er heel veel koppelingen in het bestand stonden en als hij wil/kan vertellen hoe ik als leek dat ook kan controleren en eventueel hoe ik deze bestanden kan verwijderen dan ben ik helemaal blij :) Dan heeft deze vraag mogelijk een extra oplossing voor een probleem die ik vaker tegenkom..
 
om al die afbeeldingen te verwijderen plaats je volgende code in een macro en kies uitvoeren.

Code:
Sub verwijder()
For Each sh In ActiveSheet.Shapes
    sh.Delete
Next
End Sub
 
om al die afbeeldingen te verwijderen plaats je volgende code in een macro en kies uitvoeren.

Code:
Sub verwijder()
For Each sh In ActiveSheet.Shapes
    sh.Delete
Next
End Sub
Je bent geweldig heel erg bedankt voor je hulp
 
Maar belangrijker nog: hoe komen die afbeeldingen daar ?
En hoe voorkom je dat dat nog eens gebeurt, zodat dat probleem, dat vaker voorkomt niet meer optreedt ?
 
Maar belangrijker nog: hoe komen die afbeeldingen daar ?
En hoe voorkom je dat dat nog eens gebeurt, zodat dat probleem, dat vaker voorkomt niet meer optreedt ?
@snb Dat is een hele goeie vraag, ik maak een Excelfile xlsx aan en voor mijn Barcode programma sla ik deze op als CSV komma gescheiden bestand. Dus het Excelbestand xlsx is eigenlijk een basisfile waar dan alleen de nieuwe nummerreeks ingezet wordt en deze wordt dan opgeslagen als CSV file. Dus hoe de bestanden erin komen is voor mijn een raadsel, tenzij hij bij het openen de bestanden opneemt omdat de koppeling erin staat. Maar dat lijkt me onlogisch toch?
 
Over welke koppeling heb je het steeds ?
Ik heb het over afbeeldingen.
Een CSV-bestand kan afbeeldingen noch koppelingen bevatten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan