Opgelost Facebook en tweestapsverificatie

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Berichten
197
Hallo, onlangs heb ik op mijn PC tweestapsverificatie ingesteld voor Facebook en Facebook ook toegevoegd in mijn Authenticator.
Nou zou je denken dat je bij het inloggen op Facebook dat ie inloggegevens vraagt plus de code van de Authenticator maar dat doet ie niet. PC opnieuw opgestart maar geen resultaat. Gebruikersnaam en wachtwoord worden automatisch door wachtwoord manager ingevoerd maar dan verwacht ik wel dat ie een 6-cijferige code vraagt. Wie kan mij uitleggen wat ik niet goed doe?
 
Misschien wordt jouw computer als vertrouwd beschouwd. Probeer het eens in een incognito tabblad?
 
Misschien wordt jouw computer als vertrouwd beschouwd. Probeer het eens in een incognito tabblad?
Inderdaad dan vraagt ie om een code. Vraag: is mijn browser (Google Chrome) een vertrouwd apparaat of is het Windows 11 die als vertrouwd wordt beschouwd? Is/zijn 1 of beiden dan beveiligd als een soort tweestapsverificatie? Moet ik me zorgen maken dat ie dan geen code vraagt?
 
Ik denk het apparaat waarop je de tweestaps-verificatie hebt aangezet meteen als 'vertrouwd' beschouwd wordt. Stel dat het mislukt, en je hebt dus je 2FA-account niet correct in je 2fa-app opgeslagen, dan was je meteen buitengesloten bij het testen.

Het beschouwen van een vertrouwd apparaat is in ieder geval een combinatie van je browser, je operatingsystem en mogelijk nog andere randzaken. Misschien zelfs wel een IP-adres als dit IPv6 is. (omdat je een range afneemt bij je provider). Je kan bij Facebook zien welke apparaten vertrouwd zijn, en als jouw computer een publieke computer is, dan kan je die gewoon uit die lijst mikken.

Zorg overigens ook altijd voor goede en veilige opslag van je backup codes.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan