Opgelost Filter query of rapport

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

chiellebeest

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Berichten
91
In het Topic "Datum in email tekst" is mijn vraag opgelost.
Ik heb inmiddels nog een "mailknop" gemaakt, hiermee wordt hetzelfde rapport mee gestuurd. Dit is een gefilterd rapport (of filter in query).

Nu heb ik nog een ander rapport (veld en kleedkamerindeling) die ik ook wil mailen, op zich is dit gelukt, ik krijg het alleen niet voor elkaar om een rapport te maken, waar alleen de thuiswedstrijden en bepaalde speelvelden in meegenomen worden.
 

Bijlagen

  • Scheidsrechters.zip
    234,6 KB · Weergaven: 2
Ik zie in ieder geval in de query "Veld en kleedkamerindeling" een criterium Like "*OBW*" bij Thuisteam staan, terwijl in dat veld nergens de waarde "OBW" voorkomt. Er wordt dus nooit iets geselecteerd.
 
Hallo Peter,
Klopt, bijgaande database is een uitgeklede versie. Normaal staan in deze tabellen beide OBW
 
Maak eerst eens een voorbeelddatabase met representatieve gegevens en vertel aan de hand van die database wat nu eigenlijk het probleem is.

In je eerste post zei je: "ik krijg het alleen niet voor elkaar om een rapport te maken, waar alleen de thuiswedstrijden en bepaalde speelvelden in meegenomen worden."
De thuiswedstrijden lukt niet om de reden die ik noemde en bij de speelvelden speelt iets vergelijkbaars. Ook daar staat als criterium Like "*OBW*" terwijl er in het veld alleen nummers staan. De query levert dus never nooit wat op en het rapport blijft leeg.

Het rapport voor de aanstellingen is gebaseerd op qProgrammaThuis en daar zit alleen een criterium op wedstrijddatum in. Dit query kijkt dus niet of er ergens OBW staat.
 
Sorry, had een verkeerde database geplaatst. Bij deze de juiste versie. In de query veldenkleedkamerindeling staan de filters wel ingesteld, deze heb ik als basis gebruikt voor de qveldenkleedkamerindeling. Uit deze laatste query gaan de filters weg als ik het rapport wil afdrukken, en krijg ik dus een rapport met alle wedstrijden.
 

Bijlagen

  • ScheidsrechtersHelpmij.zip
    153,8 KB · Weergaven: 1
In de query veldenkleedkamerindeling staan de filters wel ingesteld, deze heb ik als basis gebruikt voor de qveldenkleedkamerindeling.
Dit is niet waar. qveldenkleedkamerindeling is gebaseerd op drie tabellen:
Q1.jpg
Er zit geen filter op veld en/of kleedkamer in, alleen een filter op wedstrijddatum.
 
Heel vreemd, ik heb de filters toegevoegd, maar na het uitvoeren zijn ze verdwenen. Ik heb de filters nu in VBA toegevoegd die ik achter de knop heb gezet, en het werkt!
 
Precies. In de code achter de knop werd de query (opnieuw) opgebouwd (geen idee waarom). Waarom je twee query's nodig zou hebben om zo'n eenvoudige selectie te maken snap ik overigens ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan