• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Formule via VBA op basis van celwaarde

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Barthop

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
28
Beste,

in bijlage enkele bestanden.
Toen ik versie 1.2 maakte (ook in bijlage), werd in de werklijst de formule geplaatst in een toegevoegde kolom (A "GBD")via vba. Ik had slechts 2 voorwaarden. Of het is "neerlandais" of alle andere. Geen probleem dus. Echter is de lijst nu op met zoveel verschillende taalafkortingen opgebouwd (kolom H) waardoor ik de vba wou uitbreiden. Ergens loopt er iets mis, hij wil de formule niet meer kopiëren in kolom A en ik ben ten einde raad. Kunnen jullie me even helpen én zeggen waar ik de boot in ga?
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Filtres_test_macro_version1.5.xlsm
    41,2 KB · Weergaven: 4
  • Filtres_test_macro_version1.2.xlsm
    37 KB · Weergaven: 7
  • PS_WORKLIST-2024-04-26-08.08.15.000000.xlsx
    29,9 KB · Weergaven: 5
Het kan een beetje korter, zie bijlage. Je kunt ook toe met één "maFormule", die is echter nog niet helemaal juist in deze versie. Maar omdat je de vraag als opgelost hebt gemarkeerd neem ik aan dat de formule nu wel in orde is, dus die kun je opnemen in onderstaande versie.
 

Bijlagen

  • Filtres_test_macro_version1.5 AH.xlsm
    37,2 KB · Weergaven: 4
Beste AHulpje,

bedankt voor je verfijning. De formule had ik inderdaad zelf opgelost. Ik heb een nieuwe vraag geplaatst met als titel : kolom bepalen. Wil je hier naar kijken?
Betreffende je nieuwe vba : kan het zijn dat er een foutje in staat en dat ik bij :

' identifier la colonne crestra(TO DO)
afdelingen = Array("Département", "Afdeling", "Departement", "Crestra")
For Each afdeling In afdelingen
Set b = Rows("1").Find(What:="Département", lookat:=xlWhole)
If Not b Is Nothing Then Exit For

-> Département moet vervangen door afdelingen?

Alvast bedankt!
 
Je hebt bijna helemaal gelijk:
Code:
Set b = Rows("1").Find(What:=afdeling, lookat:=xlWhole)
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan