• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Gemiddelde kosten uitrekenen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Simon Arnhem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2024
Berichten
4
Goedenavond.

Ik probeer al een tijdje iets in Excel maar het wil maar niet lukken en hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Ik wil in Excel iets maken waardoor ik makkelijk verwachte kosten kan berekenen op activiteiten uit het verleden.
in blad 2 (bron bestand) kolom A heb ik alle activiteiten staan (voorbeeld ventiel vervangen) deze kom meerdere keren voor tegen verschillende tarieven.
In blad 2 kolom B staan alle tarieven van de activiteiten.

Om snel een offerte te kunnen maken wil ik in blad 1:
kunnen invullen activiteit "ventiel vervangen"" en dat deze de gemiddelde prijs gaat berekenen met de gegevens uit het bron bestand.

Heeft iemand een idee met welke formules ik dit kan bereiken ?
 
Een voorbeeld bestandje doet wonderen dus geen plaatje uploaden want daar kunnen we niets mee.
 
Misschien zoiets met b.v. een draaitabel?
 

Bijlagen

  • voorbeeld(PV).xlsx
    14,6 KB · Weergaven: 5
Thanks,

Ik wil eigenlijk in het "bron bestand"niet werken maar in het offerte blad in kunnen vullen:
vent....dat nu al de mogelijkheden zichtbaar worden die beginnen met vent (Ventiel)
en dat hierna de gemiddelde prijs automatisch ingevuld zal worden.
Daarna de volgende...
Ban...(automatich aanvullen) met gemiddelde prijs etc etc
 
zoek je zoiets?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld - 2024-0505.xlsx
    18 KB · Weergaven: 18
Wauw super !
Ja dat is wat ik in gedacht had:)
ik ga dit morgen proberen toe te passen op het echte bestand.
Ik zie zo snel alleen nog niet terug hoe je dat met die activiteiten hebt gedaan.
Maar super bedankt voor vandaag.
 
Als er geen bijkomende vragen zijn vergeet dan niet, in uw eerste post, de vraag als opgelost te zetten
 
Terug
Bovenaan Onderaan