OneDrive twee keer in verkenner

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Berichten
257
Mijn mappen met bestanden zet ik naast mijn locale HD ook in de cloud onder OneDrive neer. Nu wordt OneDrive met al zijn mappen en bestanden twee keer in de verkenner getoond en dat vind ik zeer verwarrend. Een keer in
Deze PC>Nieuw Volume(D)>OneDrive>Documents>Bestandnaam
en nog een keer
OneDrive-Personal>Documents>Bestandnaam
Hoe krijg ik voor elkaar dat OneDrive maar op een plaats getoond wordt in de verkenner of vraag ik nu iets onzinnigs?
Worden de bestanden en mapjes wel naar de cloud weggeschreven want achter de bestandnaam staat soms een groen getekend wolkje en soms een cirkel met een vinkje erin.
 
Zijn er ook oplossingen die de Nederlandse functieterminologie van Windows 10, uitleg en teksten gebruiken? Dan lees ik die graag, temeer omdat er mogelijk aanpassingen gemaakt moeten worden in het register wat altijd risicovol is.
 
vraag ik nu iets onzinnigs
Met de vraag is niet mis. Echter de vraag moet überhaupt niet gesteld worden. Immers OneDrive moet voor iedereen gemakkelijk te gebruiken zijn, een goede handleiding hebben en niet zo veel problemen opleveren. Als je de problemen van OneDrive op internet leest, ben je zo een dag en meer kwijt!

Het meeste is in het Engels, dat is niet anders. Met Google Vertaling kun je vertalen. Het register kun/moet je eerst back-uppen als je gaat wijzigen.

Helaas kan ik niet verder helpen, ik gebruik geen OneDrive en heb geen accounts bij MS e.d.
 
In verkenner zie je de map feitelijk 3 keer. 1e keer onder snelle toegang, 2e keer als OneDrive en 3e keer als lokale map.

Dit is zo ontworpen kun je niks aan doen. Als het goed is dan wijzen alle 3 de locaties uiteindelijk naar je cloudopslag in OneDrive. Dus er is geen probleem als je één van de andere mappen kiest om iets op te slaan.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan