Over Cloudflare

Het gaat inderdaad om de binnenkomende mail. Ik las dus bij cloudflare forum dat mensen met een .art domein hetzelfde hadden. Maar een oplossing zie ik niet.

Ik ga op zoek vandaag naar de MX server. Ik word er echt zo moe van.
 
Waar las je dat mensen met een .art domein er last van hadden?
 
cloudflare forum, schreef ik erbij.
Ik zocht via google op DNS coudflare en kwam het tegen.

Ik schreef eerder:
Ik krijg een foutmelding op de DNS v=spf1 als ik .art gebruik. Gebruik ik .nl dan krijg ik die melding niet. Maar we werken met een domeinnaam .art
Als ik die veranderde in .nl dan deed de mail het wel. Maar goed, we gebruiken geen .nl
De domeinnaam hebben we wel en die wordt doorgelinkt naar de .art website.
 
Heb je een linkje naar die thread op het forum? Ik ben benieuwd.
 
Dat is een draadje uit 2021, drie jaar oud. Ik denk dat dit niet meer van toepassing zal zijn. Daarnaast lijkt het niks/nada/noppes te maken met het probleem van jou.

Jammer dat je ophoudt, maar zo kom je nooit bij de oorzaak. En het is ook niet leuk voor je klant om te zeggen dat je de handdoek in de ring gooit. ;)

Heb je al gekeken wat de MX-server was volgens de lookup-site na even geduld te hebben?
En is de domeinnaam enkel niet te mailen met KPN, of ook andere providers? Ik weet dat KPN soms erg nukkig is, maar wel nette mails stuurt als een mail geweigerd wordt.

In het uiterste geval kan je dan bij abuse@kpn.com een mail achterlaten. Die kunnen wel uitleggen wat er aan de hand is.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk kan ik het niet maken om te stoppen.
Maar als het echt niet anders kan, en het werkt gewoon niet wat ik ook doe, dan is het wat mij betreft klaar.

Ik verstuurde net via webmail een mail, en vanaf de website ook, het wordt verstuurd maar het komt niet aan. Dat is het probleem!
Ik weet het niet hoor, maar bij al mijn eigen websites werkte het gelijk.
 
volgens mij is het de spf

SPF​

The Sender Policy Framework (or SPF) allows you to specify all IP addresses and hostnames that are permitted to send email on behalf of your domain. If you don’t configure SPF on your domain your email may be blocked or marked as spam by email receivers.

ik doe elke keer als ik een melding krijg van cloudflare the wizard gebruiken. En elke keer krijg ik dezelfde maar elke keer toch een alert.
 
Enkel maar stil zitten, en lezen gaat niet werken. Ik had wat tips gegeven om te kijken wat er gebeurt.
Als een domein geen (goede) MX-server heeft, dan komen mails ook nooit aan. Kijk daar dus eens naar.

Verder zeg dat je dat mails via de webmail niet aankomen. Welke webmail, en vanaf welke server?
 
Een soortgelijk probleem kon ik oplossen door de SMTP -server SSL certificaten in het mailprogramma aan de 'trusted' certificaten toe te voegen.
 
Een soortgelijk probleem kon ik oplossen door de SMTP SSL certificaten in het mialprogramma aan de 'trusted' certificaten toe te voegen.
Hoe rijm jij DNS met TLS/SSL certificaten, @snb ?

Code:
Diagnostic-Code: x-error; DNS error: Permanent DNS error resolving
woolandwood.art
 
Als een domein geen (goede) MX-server heeft, dan komen mails ook nooit aan. Kijk daar dus eens naar.

Verder zeg dat je dat mails via de webmail niet aankomen. Welke webmail, en vanaf welke server?
via mail.webhostingserver.nl/
maar zelfs daar komt de mail niet aan, ik kan er wel mee versturen. Die komt trouwens wel aan.
 
en nu blijven ze zeuren dat er geen dmarc is, terwijl die er wel is. Mijn god, waar ben ik aan begonnen.
Heb dus mail.antagonist.nl ingevuld
 
Dat is dus Antagonist. Is dat ook de ontvangende mx-server volgens https://mxtoolbox.com/?
Klik linkje, vul de domein in, en geef het resultaat.
Onthoud wel dat DNS wijzigingen soms wel enkele minuten tot uren kunnen duren.
(en lees aub even goed wat er gevraagd wordt, Femke)
 
Dat is dus Antagonist. Is dat ook de ontvangende mx-server volgens https://mxtoolbox.com/?
nee, dat was cloudflare, omdat ik ook de optie heb uitgeprobeerd om mail door te sturen en dan moest ik wel cloudflare gebruiken. Maar zelfs dat werkte niet. Ik denk dat het toch aan .art ligt. Kan niet anders!
Nu dus
woolandwood.artmail.antagonist.nl
DNS onlyAuto

Ik heb een dmarc (aangemaakt met de wizard van cloudflare) maar toch krijg ik dit:

DMARC Policy Not EnabledDMARC Quarantine/Reject policy not enabled
 
Gebruik je dan de e-mail systemen van Cloudflare voor het routeren van mail?
Ik kan me niet denken dat het aan het .art-tld ligt. Het topic wat je aanhaalde heeft niks te maken met je probleem, en daarnaast was het al behoorlijk gedateerd.

Ik vermoed een combinatie van je instellingen. En ik denk dus dat je (onwetend?) mail-routering bij Cloudflare hebt aangezet. Ik zou niet weten waarom je anders opeens een mx-server van CloudFlare gebruikt in plaats die van Antagonist gebruikt.
 

Bijlagen

  • 1715016107058.png
    1715016107058.png
    4,5 KB · Weergaven: 2
Had ik bewust gedaan, om te kijken of dit wel gaat werken.
Maar de klant moest een mail verifiëren en dat is niet gebeurd.
Dus heb ik de boel weer terug gedraaid.

Ik blijf erbij dat het aan .art ligt. Ik ga nog eens zoeken, want ik heb toch gelezen dat meer mensen dit hadden met .art
Maar ik sla zoiets nooit op, sukkel dat ik ben.
 
Ik kan mij niet indenken dat een storing voor een bepaalde domeinextentie op zo'n groot platform als CloudFlare al ruim een week duurt.

Is het misschien een idee om een expert hier naar te laten kijken? Want eerlijk gezegd heb ik het idee dat je ongedocumenteerd maar wat aanrommelt, zonder echt te weten wat je precies doet. Vraag anders eens op het CloudFlare forum, of schiet een ticket bij hen in. Of vraag je hostingpartij eens?

DNS is een leuk stukje techniek, maar als je onwetend ergens iets verkeerd instelt, dan heb je kans dat de boel onbereikbaar is. En dat wil je never nooit met klanten.

Maar ik blijf erbij dat de MX-server niet klopt in Cloudflare. En misschien zijn er andere randzaken die meespelen maar hier geen verband mee houden.

Misschien is het een idee om een ongebruikte domeinnaam te gebruiken om je DNS mee te testen, voordat je in de praktijk op een live site van alles gaat testen. Boots de situatie exact zo na zoals in de praktijk, test je wijzigingen uit, en kijk of alles prima werkt. Zo niet, speel verder. Zo ja, voer het in de praktijk uit.

Onthoud wel dat DNS wijzigingen soms enige tijd nodig hebben om verwerkt te worden. Maar dat had ik geloof ik al enkele keren gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan