PC soundsystem kapot?

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
780
Op mijn oude PC had ik problemen met geluid: het volume wisselde zonder dat ik aan de volumeknop zat.
Vanwege meerdere problemen van wege de ouderdom een nieuwe PC aangeschaft. Problemen opgelost, BEHALVE die van het geluidsvolume. Het komt zelfs steeds vaker voor. Ik gebruik nog wel het oude soundsystem (minimaal 8 jaar oud).
Ik heb dus het idee dat dit (Creative Labs DTT2200) niet goed meer werkt. Heb ik gelijk?
 
Als je ergens een probleem hebt, ga je kijken waar dat vandaan komt. Door eliminatie probeer je dan weg te strepen waar het in ieder geval níet door komt. Zo kun je bijvoorbeeld achterhalen dat het opladen van een apparaat niet meer lukt omdat de kabel kapot is (dezelfde kabel op een ander apparaat, en een nieuwe kabel op je eigen apparaat en kijken wat er gebeurt :)).

Bij geluidsproblemen doe je hetzelfde. In jouw geval de meest drastische oplossing: het complete systeem is dus vervangen. Als dan het probleem nog steeds bestaat, mag je ervan uitgaan dat het probleem dus niet aan de computer lag, maar aan de hardware van je geluids installatie. In dit geval dus de DTT2200. Ook hier zou je de oorzaak in de kabels kunnen zoeken, al kan het ook aan de potmeter van de volumeknop liggen. Het is al een oud beestje, dus daar zou het best aan kunnen liggen. De potmeter met W40 inspuiten zou al kunnen helpen (al dan niet tijdelijk).

De pc had je waarschijnlijk toch al willen vervangen, dus daar heb je geen geld mee verloren. Probeer eens wat andere kabels, en eventueel de potmeter(s) schoonmaken. En anders het ding vervangen, het is tenslotte niet meer de jongste :).
 
Terug
Bovenaan Onderaan